کد خبر : 282204
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

از تاسیس کاریابی ها چه هدفی داشتیم؟

از تاسیس کاریابی ها چه هدفی داشتیم؟

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه ایجاد شغل وظیفه وزارت کار نیست، گفت: اگر نمی خواهیم به کاریابی ها نقش بدهیم باید مثل سابق افراد را برای پیدا کردن شغل به ادارات کار سوق بدهیم. به اعتقاد وی تقویت کاریابی ها به ایجاد شغل، تحرک بازار کار و کاهش بیکاری کمک می کند.

به گزارش عصرقائم، ناصر چمنی در گفت و گو ، با اشاره به فلسفه تشکیل کاریابی ها در کشور اظهار کرد: راه اندازی و فعالیت کاریابی ها به موجب آیین نامه تشکیل مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی و با هدف ایجاد شغل و رفع نیاز جویندگان کار و تامین نیروی کار کارفرمایان صورت گرفت.

وی افزود: روند کار به این شکل است که کارجویان برای کار باید به کاریابی ها مراجعه کنند و مبلغی برای ثبت‌نام بپردازند و پس از یافتن شغل بخشی از حقوق ماه اول خود را در ازای آن به کاریابی بدهند.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: قبلا کسی که دنبال کار بود به ادارات کار مراجعه و فرمی را پر می‌کرد. کارخانه هایی که نیاز به کارگر داشتند درخواست خود را به ادارات کار می دادند و به این طریق نیروی کار مورد نیازشان را تامین می کردند.

چمنی گفت: بعد از مدتی چون این کار به منزله ورود به موضوع اشتغال تلقی شد آن را به دست کاریابی ها سپردند و در واقع تصدی های دولتی به بخشهای غیردولتی و خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال وظیفه وزارت کار نیست، گفت: مسئولیت تنظیم سیاستهای توسعه اشتغال برعهده وزارت کار است و اگر می خواهیم فرماندهی اشتغال کشور را با این هدف که شغل ایجاد کند به وزارت کار بسپاریم پس باید آیین نامه کاریابی ها را حذف کنیم و مجددا افراد را برای پیدا کردن کار به ادارات کار سوق دهیم.

این کارشناس حوزه کار در پایان تاکید کرد: تاسیس کاریابی ها در راستای این هدف بود که واسطه بین کارگران و کارفرمایان شوند و به تقاضای نیروی کار و کارفرما پاسخ دهند. تقویت کاریابی ها به ایجاد شغل، تحرک بازار کار و کاهش بیکاری کمک می کند و از طریق آنها می توان به آمار بیکاران و شاغلین در بازار کار دست یافت.

از تاسیس کاریابی ها چه هدفی داشتیم؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 14 =