کد خبر : 282068
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

ژنرال صهیونیست: وقتش رسیده اسرائیل از کمک‌ نظامی آمریکا دل بکند

ژنرال صهیونیست: وقتش رسیده اسرائیل از کمک‌ نظامی آمریکا دل بکند

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی خواستار آن شد مقامات این رژیم از کمک‌های نظامی آمریکا دست بشویند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عربی۲۱، “آویو دکوتاو”، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به مخالفت دموکرات‌های آمریکا با قرار گرفتن بند کمک‌های واشنگتن به سامانه‌های گنبد آهنین در لایحه بودجه این کشور و درنهایت تصویب آن در یک لایحه جداگانه، اظهار کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل تکیه بر کمک‌های امنیتی آمریکا را کنار بگذارد.

وی با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: حتی اگر بودجه گنبد آهنین در نهایت به تصویب برسد، مساله به تعویق انداختن آن به اسرائیل ثابت می‌کند که باید در یک مسیر مستقل در میدان حرکت کند، اگرچه این امر نمی‌تواند در یک روز اتفاق بیفتد، اما باید برنامه‌ای برای دهه اینده توسط اسرائیل تدوین شود.

وی ادامه داد: اسرائیل در روزهای اخیر دریافت که تحت رهبری عناصر ضد اسرائیلی در حزب دموکرات، بودجه میلیاردی برای تسلیح موشک‌های گنبد آهنین به تصویب نرسیده است و این یک رویداد بی‌سابقه در روابط آنها به شمار می‌رود، هر چند با وجود این مخالفت‌ها کمک امنیتی به اسرائیل هرگز به دلیل مخالفت کنگره به تأخیر نیفتاد، به ویژه زمانی که موضوع محافظت از اسرائیلی‌ها در برابر موشک های حماس و حزب الله بوده است.

این ژنرال صهیونیست همچنین تاکید کرد: به طور کلی ایالات متحده و به ویژه دانشگاه‌های برجسته آن، در طول زمان شاهد رشد نسلی هستند که مراحل جامع تلقین تدریجی را پشت سر می‌گذارند که برخی ویژگی‌های خصومت با اسرائیل در این نسل به چشم می‌خورد و این مساله به طور فزاینده‌ای در رهبری جوان و مردمی حزب دموکرات منعکس می‌شود و به احتمال زیاد این پدیده ادامه خواهد یافت و به صورت قابل توجهی به آینده ما و کیفیت روابط با ایالات متحده در آینده تاثیر خواهد گذاشت.

در این یادداشت آمده است: وابستگی مستمر به دریافت حمایت نظامی آمریکا به معنای بستن راه اعتماد اسرائیل به کشورهای خارجی با انعقاد توافقنامه‌های نظامی بیشتر با بسیاری از کشورها است، انعقاد چنین توافقنامه‌هایی منجر به تنوع بخشیدن به منابع خرید و اجتناب از وابستگی به یک کشور، هرچند مهم مانند آمریکا می‌شود. علی‌رغم اشتراکات ما در سرمایه گذاری در زمینه فناوری، اما تاریخ اسرائیل مملو از اشتباهات ناشی از قرار دادن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد است.

وی تأکید کرد: اسرائیل که خواهان استقلال حداکثری در همه جنبه‌های اساسی امنیت داخلی خود است، باید ده‌ها میلیارد شِکل برای تقویت صنایع نظامی خود سرمایه گذاری کند.

ژنرال صهیونیست: وقتش رسیده اسرائیل از کمک‌ نظامی آمریکا دل بکند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =