کد خبر : 282105
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

سخندان: فکر نمی‌کنم VAR به نیم‌فصل دوم هم برسد

سخندان: فکر نمی‌کنم VAR به نیم‌فصل دوم هم برسد

پیشکسوت داوری از اقدامات اخیر فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برای توسعه داوری تمجید کرد.

به گزارش عصرقائم، رضا سخندان، پیشکسوت و مدرس داوری در گفت‌وگو ، در خصوص نصف شدن تعداد داوران برای لیگ بیست و یکم اظهار کرد: این اتفاق از یک جایی باید آغاز می‌شد و اعضای جدید فدراسیون و کمیته داوران با شجاعت این کار را انجام دادند. ۱۸۰ داور برای لیگی که هفته‌ای ۸ بازی دارد فاجعه بود و تقریبا باعث شده بود که داوران خوب و باتجربه ما هم داوری یادشان روند و از آمادگی دور شوند.

وی ادامه داد: شاید این اتفاق از طریق استان‌ها فشار را روی فدراسیون و کمیته داوران زیاد کند اما این اتفاق به سود داوری است و ثمره آن را در لیگ جدید خواهیم دید. داوران هم مثل بازیکن‌ها هستند و اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد و بازی به آن‌ها کم برسد، از حالت ایده‌آل خارج می‌شوند. همچنین کم بودن تعداد داوران هم رقابت را برای بهتر بودن بیشتر می‌کند و هم سبب می‌شود داورانی که آمار خوبی نداشته‌اند، به لیگ‌هالی پایین‌تر بروند. امیدوارم داوران شایسته در لیگ برتر بمانند و بهتر از قبل شوند زیرا این به نفع لیگ برتر است.

سخندان در خصوص افزایش ۴ برابری حقوق داوران گفت: ۷ سال بود که داوران افزایش حقوق نداشتند و این کار هم سبب می‌شود انگیزه آن‌ها بالاتر رود و قدم مثبتی در راستای توسعه داوری است. بسیاری از داورانی که در این سال‌ها خوب سوت نمی‌زنند، از بی‌انگیزگی رنج می‌بردند و دغدغه مالی داشتند و حالا این افزایش حقوق که البته باز هم رقم بالایی محسوب نمی‌شود، می‌تواند روی آن‌ها تاثیرگذار باشد. هر چه توجه و امکانات برای داوری بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

این داور باسابقه و بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص لیگ برتری شدن VAR هم تاکید کرد: برای استفاده از این سیستم در جام جهانی ۲۰۱۸، از ۲ سال قبل از مسابقات، فیفا شروع به آموزش داوران کرد و با توجه به این که ما داوری نداریم که لیسانس مربوط به VAR را داشته باشد، پروسه حضور کمک داور ویدیویی در لیگ برتر زمان‌بر خواهد بود. همچنین هنوز مشکل زیرساختی داریم و این زیرساخت‌ها طبق قوانین فیفا باید حل شوند تا بتوانیم از VAR در لیگ برتر استفاده کنیم. حقیقتا دوست دارم که از نیم‌فصل دوم شاهد این ماجرا باشیم اما فکر می‌کنم با توجه به شرایط موجود این اتفاق، شدنی نباشد.

سخندان: فکر نمی‌کنم VAR به نیم‌فصل دوم هم برسد/ نصف کردن تعداد داوران کار شجاعانه‌ای بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 8 =