کد خبر : 282082
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در طرح جهش مسکن

تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در طرح جهش مسکن

عضو هیئت کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه میزان تسهیلات در طرح جهش مسکن که در مجلس مطرح شد؛ ۴۰۰ میلیون تومان است، گفت: اگر قرار باشد سالی یک میلیون واحد بسازیم باید ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه مسکن تزریق شود.

به گزارش عصرقائم، سید محمد مرتضوی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: برنامه‌ریزی درست، تزریق به‌موقع منابع مالی و رسیدن واحدها به اقشار کم‌برخوردار در موضوع مسکن می‌تواند از تورم سطح جامعه جلوگیری کند.

وی افزود: موضوع مسکن یک ساله به پایان نمی‌رسد چراکه واحدها با بناهای مختلف ۱۰۰ الی ۵۰۰ واحدی در اختیار انبوه‌سازان بخش خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد و از شروع تا پایان حداقل ۳ سال زمان می‌برد.

عضو هیئت کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: هدف‌گذاری دقیق و با برنامه می‌تواند از افزایش تورم‌ها جلوگیری و به اندازه نیاز مسکن‌ها ساخته خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: هدف ما ساخت پروژه‌هایی در مقیاس متوسط با روش‌های صنعتی‌سازی و کاهش  هزینه‌ها برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌برخوردار جامعه است.

وی بیان کرد: با ساخت‌ مجموعه‌ آپارتمان‌های صنعتی‌ساز با رعایت الگوی ساخت با متراژ متوسط ۷۵ تا ۸۰ متر و کمترین هزینه برای مردم، آن‌ها را خانه‌دار کردیم.

عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انبوه‌سازان کشور افزود: مسکن کالایی است مصرفی و بعضا به‌عنوان کالای سرمایه‌ای هم مطرح می‌شود و عموم مردم و با هر بضاعتی فقیر و غنی به آن نیازمند هستند.

مرتضوی ادامه داد: بی‌توجهی دولت‌ قبل به ساخت و توسعه انبوه‌سازی مسکن در کشور و تزریق نشدن منابع مالی و تسهیلات موثر و کارآمد به این بخش مشکلات زیادی را رقم زد که باعث توقف و یا افت چشم‌گیر ساخت پروژه‌ها در جریان مسکن مهر در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان اجاره‌نشینی که طی چند سال اخیر متاسفانه ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشته را می‌توانستیم با ادامه حمایت دولت در ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کنترل کرده و مردم زیادی را صاحب خانه کنیم.

عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: خوشبخاته در دولت فعلی مسکن جزو اولویت‌هایی بوده که از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ البته در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی حال حاضر در سطح بسیار  بالایی گنجانده شد.

مرتضوی اظهار داشت: نگرانی اکنون ما شامل نگاهی تخصصی‌تر به حوزه مسکن است؛ آنچه پیش‌بینی و در قالب برنامه ارائه می‌شود ساخت یک میلیون واحد در سال بوده که نیازمند هدف‌گذاری، آماده کردن زیرساخت‌ها، جذب منابع مالی و تسهیلات کارآمد با بهره مناسب و البته تسهیل زمین مناسب در محدوده شهرها خواهد بود چراکه در پروژه مسکن مهر با الگوی فعلی بابت زمین از مردم هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و در حال حاضر این زمین‌ها هم مهیا نیست.

وی در پایان گفت: حدود  یک سال زمان نیاز است تا زمین‌ها مهیا، الگوهای مختلف سکونتی با کاهش و بازنگری و کوچک سازی متراژ واحدها، تهیه مجوزهای ساخت و صدور پروانه‌ها و تسهیلات بانکی موثر و تامین و برنامه‌ریزی زیر ساخت‌ها جهت شروع به‌کار اجرایی در نقاطی مناسب و بهینه فراهم شود و امکان بارگذاری نهایی را با انتخاب صحیح شرکت‌های توسعه‌گر و عقد قرارداد داشته باشیم تا با مدیریت صحیح و راهبردی به نتیجه مطلوب برسیم.

تسهیلات 400 میلیون تومانی در طرح جهش مسکن/ بی‌توجهی دولت قبل سبب توقف ساخت مسکن مهر شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + چهار =