کد خبر : 282085
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

معین هلال احمر در مواقع بحران هستیم

معین هلال احمر در مواقع بحران هستیم

مدیر اجرایی موکب شهدای میاندورود گفت: هر چه در سرمایه و امکانات موکب قوی‌تر شویم به نفع شهرستان است چراکه این امکانات تنها ۱۵ روز در کربلا استفاده می‌شود و سپس به ایران منتقل خواهد شد و از آنجایی که ما معین هلال احمر هستیم در صورت بروز حادثه‌ایی این امکانات مهیا بوده و به سرعت می‌تواند به مردم خدمات ارائه کند.

به گزارش عصرقائم، حسین جدیدی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه موکب شهدای میاندورود از سال ۹۸ شروع به فعالیت کرد، اظهار کرد: این موکب با ظرفیت اسکان هزار نفر در روز در مقام امام صادق(ع) در شهر کربلا برپا می‌شود.

وی افزود: موکب در کربلا علاوه بر دادن صبحانه، ناهار، میان وعده و شام، اسکان عزاداران را نیز انجام می‌دهد و دارای درمانگاه اورژانس با داشتن پزشک متخصص، عمومی و پرستار هستیم.

مدیر اجرایی موکب شهدای میاندورود تصریح کرد: خدمات دارویی از جمله آشپرخانه با ظرفیت دو هزار نفر در روز، نانوایی با پخت هزار قرص نان در روز که موکب‌های دیگر را نیز پوشش می‌دادیم، ایستگاه صلواتی برقرار می‌کنیم که برنج میاندورود شهرت خاصی پیدا کرده بود.

جدیدی خاطرنشان کرد: بالای ۸۰ درصد زائران در سال ۹۸ که از میاندورود آمدند اسکان یافتند و از آنان پذیرایی شد.

وی ادامه داد: کسانی که به موکب ما می‌آمدند؛ می‌پرسیدند که میاندورود کجاست به همین دلیل به ستاد اربعین پیشنهاد دادیم و قرار شد بروشورهایی تهیه کنیم که شهرستان را معرفی کند و برای این کار نیاز بوده که همه پای کار باشند چراکه از توان موکب که به‌صورت فصلی فعالیت می‌کند، خارج است.

مدیر اجرایی موکب شهدای میاندورود تاکید کرد: برای ما در چند حوزه از جمله خدمات به زائران کربلا و کمک به هلال احمر در بحران تعریف شده که در مدت کوتاهی می‌توانیم محلی برای اسکان هزار نفر آماده کنیم.

جدیدی افزود: اگر مورد حمایت قرار گیریم و مردم نذورات عام را در اختیار ما قرار دهند می‌توانیم جای خیلی از متولیان امور که خالی بوده در موقعیت اضطرار کمک کنیم و همچنین سومین وظیفه ما کمک کار ستاد عتبات بودن است.

وی اظهار داشت: گروه جهادی هستیم و به‌صورت رسمی اعلام کردیم که در بحث محرومیت‌زدایی، نیروهای ما آماده کمک هستند.

مدیر اجرایی موکب شهدای میاندورود گفت: یک مجمع خیرین خواهران را برای موکب شکل دادیم و به خواهرانی که سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند؛ کمک می‌کنند و در سال جاری توانست کمک‌های خوبی جمع‌آوری کند.

جدیدی تصریح کرد: اگر امسال نتوانستیم در کربلا حضور داشته باشیم و پذیرای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم اما سعی کردیم که با ایجاد موکب در شهرستان بتوانیم پذیرای عزاداران آن امام باشیم.

وی یادآور شد: موکب شهدای میاندورود در سورک برپا و سه روز منتهی به اربعین پذیرای عزاداران بود و برنامه مداحی، سخنرانی و پذیرایی در این مکان برپا شده است.

مدیر اجرایی موکب شهدای میاندورود با اشاره به اینکه موکب شهدای میاندورود جزو هشت موکب استان بود که به کربلا نیرو اعزام کرد، افزود: مراسم بدرقه این افراد در روز ۳۱ شهریور با حضور مسئولان شهرستان برگزار کردیم و این افراد در مقام امام صادق(ع) در کربلا حضور پیدا می‌کنند و با خرید وسایلی از زائران پذیرایی خواهند کرد.

جدیدی خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی ما برای ایجاد موکب در سه نقطه یکی در کربلا و دیگری در فرودگاه در میاندورود ایجاد شد که برای مسافران و زائران یک ایستگاه صلواتی داشتیم و در سطح شهرستان نیز هم یک موکب در شهر سورک ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: موکب ایجاد شده در سورک به مدت سه روز پذیرای عزاداران بود و در کنار آن نمایشگاه کتاب نیز برپا شد؛ در روز اربعین نیز دسته‌های عزاداری از روستاهای اطراف به این مکان آمدند و به عزاداری پرداختند.

مدیر اجرایی موکب شهدای میاندورود با تشکر از همه مسئولان و خیرین که به هر نحوی برای خرید امکانات و ارائه خدمات به عزاداران کمک کردند، گفت: آورده امسال ما حدود ۵۰۰ میلیون تومان به صورت زیرساختی بوده است.

جدیدی در خصوص امکانات موکب خاطرنشان کرد: چادر و داربست به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع تهیه کردیم، سردخانه دو و نیم تنی، نانوایی کامل، دستگاه پوست کن سیب زمینی، حدود ۹۰ درصد امکانات آشپزخانه، ۵۰ درصد نیاز کولر را تامین کردیم، سیستم روشنایی و همچنین برقی تهیه شد.

وی در پایان با اشاره به موضوع سرمایشی و نیاز داشتن به پتو برای موکب گفت: اگر کولر، یخچال و سردخانه بزرگتر در اختیار ما قرار دهند در مواقع ضروری می‌توانیم استفاده کنیم و نیاز است که مردم خیر میاندورود به‌عنوان ثلث یا هر نیت دیگر به ما کمک کنند.

معین هلال احمر در مواقع بحران هستیم/ آمادگی اسکان و پذیرایی از 1000 نفر در روز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =