کد خبر : 282142
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

ارتش لبنان در پرونده محموله جدید آمونیوم نیترات چند لبنانی و سوری را بازداشت کرد

ارتش لبنان در پرونده محموله جدید آمونیوم نیترات چند لبنانی و سوری را بازداشت کرد

ارتش لبنان از بازداشت چند لبنانی و سوری و ارجاع آنها به دستگاه قضایی به دلیل دست داشتن در پرونده کامیون حامل آمونیوم نیترات در منطقه ایعات خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی توقیف یک دستگاه کامیون حامل آمونیوم نیترات در تقاطع شهرک ایعات در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ و بازاشت شش تن از جمله دو لبنانی به نام‌های مارون الصقر و احمد الزین، دستگاه قضایی افراد بازداشت‌شده را به مدیریت دستگاه اطلاعات تحویل داده و این دستگاه را ملزم کرد تحقیقات در این پرونده را کامل کند.

طبق بیانیه ارتش لبنان، مدیریت دستگاه اطلاعات لبنان ۹ تن دیگر را که مظنون به دست داشتن در این پرونده بودند و مهمترین آنها سعد الله الصلح، مالک کامیون و مالک موسسه خوراک و غلات صلح، خالد الحسن، شهروند سوری و راننده همراه الصقر، شهروند لبنانی بازداشت کرده است.

بر اساس این بیانیه، الصلح در ماه مارس سال جاری میلادی مقداری آمونیوم نیترات از الصقر خریداری کرد و دو سوری به نام‌های عبیده العبد الرحمان و خالد الحسن این مواد را انتقال دادند.

ارتش لبنان در ادامه اعلام کرد: دو سوری نام برده شده همراه با الصقر و الصلح به دلیل دست داشتن در خرید، فروش، انبار و انتقال مواد ممنوعه به دستگاه قضایی ارجاع داده شده و مابقی آزاد شدند.

فرماندهی ارتش لبنان اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از برخی منابع نظامی درباره روند تحقیقات را تکذیب و تاکید کرد: تنها به بیانیه‌های رسمی منتشر شده از سوی فرماندهی ارتش و اطلاعاتی که در حساب‌های کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، استناد شود.

ارتش لبنان در پرونده محموله جدید آمونیوم نیترات چند لبنانی و سوری را بازداشت کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + نوزده =