کد خبر : 282007
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

اعلام عزای عمومی یک هفته‌ای در مازندران

اعلام عزای عمومی یک هفته‌ای در مازندران

فرماندار آمل گفت: در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی به دستور مسئولان استانی یک هفته عزای عمومی در مازندران اعلام شد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا شریعت در گفت‌وگو ، گفت: پیکر پاک و مطهر آیت‌الله حسن‌زاده آملی در فردا دوشنبه و همزمان با اربعین حسینی در آمل تشییع می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم بسیاری از دیگر استان ها در این مراسم شرکت می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از عاشقان علامه تماس گرفتند تا مراسم فردا با تاخیر برگزار شود تا به مراسم وداع برسند.

فرماندار آمل با تاکید اینکه فردا عاشورای دیگری در آمل خواهد بود، خاطرنشان کرد: به دستور مسئولان استانی عزای عمومی یک هفته ای در استان اعلام شد.

این مسئول با اعلام اینکه مراسم وداع و تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی  فردا برگزار می شود و محل تدفین روستای «ایرا» خواهد بود، افزود: مراسم وداع و تشییع از میدان هفده شهریور به سمت قائم تشییع می شود و بعد به منزل ابدی خواهد رفت.

شریعت با بیان اینکه شهر آمل باید سیاه پوش شود، بیان کرد: با نصب بنر، تلویزیون های شهری و.. شهر سیاه پوش شود و کلیه مساجد، حسینیه ها، تکایا و امام زاده های سطح شهرستان پخش قرآن و باز گذاشتن درب اماکن متبرکه، فضای شهرستان را دگرگون کنند.

وی از تعطیلی کل ادارات در روز سه شنبه خبر داد و اظهار کرد: ستاد ارتحال تهیه ماسک و شرایط لازم را برای گرفتن مراسم فراهم کند.

فرماندار آمل خاطرنشان کرد: تمام تلویزیون های شهری و بنرها با محتوای این عالم فقید اختصاص داده شود.

علامه حسن زاده آملی شب گذشته در بیمارستان امام رضا (ع) آمل به دلیل عارضه ریویی به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله حسن زاده آملی در سال ۱۳۰۷ در روستای ایرای لاریجان متولد شد و از استادانی چون محمد غروی، عزیز الله طبرسی، احمد اعتمادی و عبدالله اشراقی و ابوالقاسم رجایی و میرزا ابوالقاسم فرسیو و اساتید دیگر بهره برد و آغاز به تدریس کرد.

این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذالفنون و علامه دهر بودند، در فقه، عرفان، ادبیان، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر خاصی داشتند، منجم و مدرس حوزوی بودند.

به زبان های فرانسوی و عربی تسلط داشتند و تا کنون بیش از ۱۹۰ اثر از ایشان به ثبت رسیده است.

اعلام عزای عمومی یک هفته‌ای در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + چهارده =