کد خبر : 282005
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

توصیه‌ای از علامه حسن‌زاده آملی درباره شهدا

توصیه‌ای از علامه حسن‌زاده آملی درباره شهدا

«تکلیف من و شما امروز خیلی سنگین است. آقایان خون شهدای‌تان را گرامی بدارید. دین خدا را احترام بگذارید. همان طور که این مادر(مادر وهب ) با شهامت این کار را کرد.»

به گزارش عصرقائم، علامه حسن‌زاده آملی متولد سال ۱۳۰۷ در قریه «ایرا» بخش لاریجان شهرستان آمل از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است. این عالم برجسته و شهره جهان اسلام در ادبیات، ریاضی، هیئت تبحر خاص داشت و به زبان‌های فرانسوی و عربی هم مسلط بود.

این عالم ربانی در یک سخنرانی با اشاره به تکلیف ما در برابر خون شهدا با اشاره حالات مادر وَهب در جریان عاشورا و تأکید بر اینکه مردم و خانواده شهدا باید سالی چند بار به میدان بیاینند یادآور شده‌اند:«قیام جانانه و خدا پسندانه این شهدا نباید فراموش شود. این عزیزان هم شریف‌تر، هم شدیدتر به غُرند، هنوز بهتر، هنوز با تشریفات سنگین‌تر، با عکس شهدا، آرم‌ها، کارهای قوی‌تر،  بیانات رساتر به میدان بیاییند که دشمن روی بیچارگی‌اش یه وقت میدان نگیرد.

و ما این حالات را از مادرها و خواهرهای عزیزمان در  این انقلاب‌مان مشاهده کرده‌ایم. چه جان‌نثاری ‌ها کردند. این‌ها را حفظ کنید. الان این وحدت شما و اجتماع شما حفظ خون شهدای‌تان است. تکلیف من و شما امروز خیلی سنگین است. آقایان خون شهدای‌تان را گرامی بدارید. دین خدا را احترام بگذارید. همان طور که این مادر(مادر وهب ) با شهامت این کار را کرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − سه =