کد خبر : 281997
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

آیت‌الله توکل: علامه حسن‌زاده آملی تندیس علم، فقاهت، فلسفه، حکمت، نجوم، ریاضیات، الگوریتم، تواضع و ادب ولایی بود

آیت‌الله توکل: علامه حسن‌زاده آملی تندیس علم، فقاهت، فلسفه، حکمت، نجوم، ریاضیات، الگوریتم، تواضع و ادب ولایی بود

تحریرات، مراسلات، مکتوبات، نامه ها و سخنان آن دانشمند ذوفنون سرمایه گرانقدر و منبعی سرشار از معارف و معالم برای بشریت و مایه افتخار برای جهان اسلام است.

به گزارش عصرقائم، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، ارتحال آیه‌الله علامه حسن زاده آملی را ثبمه‌ای جبران‌ناپذیر و آثار بجامانده آن عارف و سالک توحیدی را سرمایه گرانقدر و منبعی سرشار برای بشریت توصیف کرد.

آیت الله سیدرحیم توکل با صدور اطلاعیه‌ای، ضایعه ارتحال علامه حسن‌زاده آملی را به  حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و خانواده آن فقید سعید بویژه به مردم ولایی استان مازندران علی‌الخصوص مردم غیور و متدین و ولایتمدار آمل تسلیت گفت. متن این اطلاعیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الإمام عليّ‌ عليه السلام: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
(هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد).
در ماتم عظمای اربعین سیدالشهداء، دریافت خبر تالم‌آمیز ارتحال فقیه ربانی، عارف و سالک صمدانی، آیه‌الله علامه حسن‌زاده آملی، غم جانکاهی را بر دل شاگردان و ارادتمندان این روحانی جلیل‌القدر و دانشمند حکیم تحمیل کرد که گذران این ایام را بر همگان سخت‌تر کرد.
علامه حسن‌زاده آملی(ره)، که هیچ‌گاه سخنان نغز و هدایت‌گر و آثار فاخر و کم‌نظیرش از یادها نخواهد رفت، تندیس علم، فقاهت، فلسفه، حکمت، نجوم، ریاضیات، الگوریتم، تواضع و ادب ولایی بود که این سجایا در منشأت او به خوبی قابل درک است.
تحریرات، مراسلات، مکتوبات، نامه ها و سخنان آن دانشمند ذوفنون سرمایه گرانقدر و منبعی سرشار از معارف و معالم برای بشریت و مایه افتخار برای جهان اسلام است. این اسطوره فضیلت، خود را سربازی برای ولایت می‌دانست و اظهارات و تواضعش در برابر رهبر معظم انقلاب، گواه صادقی بر ولایت‌پذیری این عالم وارسته بود. ارتحال این فخر علماء، ثلمه‌ای جبران ناپذیر است.
اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، با طلب علو درجات بر ای مرحوم علامه بزرگوار، به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و خانواده آن فقید سعید بویژه به مردم ولایی استان مازندران علی‌الخصوص مردم غیور و متدین و ولایتمدار آمل صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.
۱۹ صفرالمظفر ۱۴۴۳ برابر با۴ مهرماه ۱۴۰۰
سیدرحیم توکل
نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان

آیت‌الله توکل: علامه حسن‌زاده آملی تندیس علم، فقاهت، فلسفه، حکمت، نجوم، ریاضیات، الگوریتم، تواضع و ادب ولایی بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − چهار =