کد خبر : 281884
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

از آنلاین شدن گواهی مالکیت فیلم ها تا خبرهای از دو رویداد سینمایی

از آنلاین شدن گواهی مالکیت فیلم ها تا خبرهای از دو رویداد سینمایی

اعلام خبرهای از آنلاین شدن گواهی مالکیت فیلم ها و خبرهای از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره فیلم کوتاه مدرسه از جمله خبرهای دریافتی این روزهاست.

به گزارش عصرقائم، فهرست پروانه ساخت، نمایش و نوبت های آثار سینمایی و غیر سینمایی به همراه گواهی مالکیت آنلاین شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: این فهرست ها که طی چند ماه گذشته به صورت هفتگی منتشر می شد در ادامه اقدامات انجام شده در حوزه شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات، به صورت آنلاین ( reports.mojavezcinema.ir) در دسترس عموم قرار گرفت.

مسعود نجفی ادامه داد: سینماگران، اهالی رسانه، پژوهشگران و علاقمندان سینما می توانند با مراجعه به این امکان ایجاد شده در جریان آخرین فهرست پروانه ساخت های صادر شده سینمایی و غیر سینمایی، پروانه نمایش های صادر شده سینمایی و غیر سینمایی، نوبت های ساخت سینمایی و غیر سینمایی و نوبت های نمایش سینمایی و غیر سینمایی قرار گیرند که نام هر فیلم با جزییات مشخص شده است.

وی با اشاره به بخش فهرست گواهی صادر شده مالکیت گفت: مرداد ماه سال گذشته فهرست گواهی مالکیت ۱۰۲۹ عنوان فیلم سینمایی و غیر سینمایی را منتشر کردیم. اطلاعات مالکیت فیلم های جدید که در آن نام و درصد سهامداران هم مشخص شده از دیگر موارد جدید برای مشاهده آنلاین است.

هیات انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، عبید رستمی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، طی احکام جداگانه‌ای؛ فاطمه رادمنش، شهرام کرمی، سیروس همتی، حمید مرادویسی و سوران حسینی را به عنوان هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان منصوب کرد. در متن احکام هیئت انتخاب آثار این دوره از جشنواره آمده است:
«هنرمند ارجمند
با سلام و احترام
نظر به تعهد، شایستگی و تجربه‌ی ارزشمند جنابعالی در عرصه‌ی هنرهای نمایشی، به موجب این حکم به عنوان بازبین پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منصوب می‌شوید.
امیدوارم در سایه‌ی حضرت حق و در انجام امور محوله، با درایت، رعایت عدل و انصاف و صیانت از هنر وزین تئاتر موفق و سربلند باشید.

عبید رستمی
دبیر پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان»
هیئت بازبین طبق جدول زمان‌بندی جشنواره، امور مربوط به بررسی ۱۹۷ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره را انجام داده و از بین آثار دریافتی، نمایش‌های منتخب برای حضور در بخش‌های نهایی جشنواره اعم از آزاد، آیینی سنتی، کودک، دیگرگونه‌های اجرایی و بخش ویژه را اعلام می‌کنند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری عبید رستمی در شهر مریوان برگزار می‌شود.

دریافت ۴۱۱۴ اثر در هفتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه

مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه به پایان رسید.

دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه اعلام کرد: این جشنواره در ۷محور اصلی فیلم داستانی، مستند، انیمیشن، علمی و آموزشی، تیزر تبلیغاتی، ویدیو بلاگ و نماهنگ و ۴محور جانبی فیلمنامه، پوستر، تیزر فیلم وعکس پشت صحنه، از تاریخ ۱۸ اسفند الی ۱۵ شهریور، اقدام به دریافت اثر نمود. دریافت آثار در بستر سایت رسمی جشنواره به آدرس www.madresefestival.ir انجام شد.

پس از پایان مهلت ارسال آثار، در مجموع  از ۲۰۵ شهرستان و ۲۴۳ شهر از ۳۱ استان کشور و تعداد ۱۱۰۸ مدرسه، تعداد ۴۱۱۴ اثر در سایت جشنواره بارگزاری شد که از این تعداد، به تفکیک ۲۸۳۴ اثر در بخش اصلی و ۱۲۸۰ اثر در بخش جانبی به ثبت رسیده است.

آمار ارسالی به تفکیک محورها در بخش اصلی شامل ۵۴۵ فیلم داستانی، ۳۰۴ فیلم مستند، ۴۳۷ انیمیشن، ۱۲۵ تیزر تبلیغاتی، ۷۸۵ فیلم علمی آموزشی، ۷۰ ویدیو بلاگ و ۵۶۸ نماهنگ و به تفکیک محورها در بخش جانبی نیز شامل ۳۴۱ فیلمنامه، ۱۳۹ تیزر، ۳۹۷ پوستر و ۴۰۳ عکس پشت صحنه بوده است.

جشنواره هم اکنون در مرحله داوری هیئت انتخاب قرار دارد و به زودی، آثاری که از این مرحله به بخش مسابقه ای راه پیدا کنند، توسط بیش از ۱۵۰ فعال حوزه هنر و رسانه از سراسر کشور داوری خواهند شد.

اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در اواسط آبان ماه برگزار می‌شود که در این مراسم، دانش آموزان برگزیده در هر محور و به تفکیک مقاطع تحصیلی، و همچنین برگزیدگان بخش های ویژه و تخصصی اعلام خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =