کد خبر : 281885
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای ارائه خدمات به عزاداران اربعین

آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای ارائه خدمات به عزاداران اربعین

به منظور خدمات رسانی به زائران و راهپیمایان اربعین حسینی، ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمت به زائرین و عزاداران در قبله تهران در آماده باش کامل هستند.

به گزارش عصرقائم، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ در جلسه ای که به منظور هماهنگی و برنامه ریزی ارائه خدمات به عزاداران راهپیمایی اربعین با حضور مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، معاون عمران فرمانداری شهرری و جمعی از مدیران برگزار شد، گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران در روز اربعین در حال آماده باش کامل است و از ساعات اولیه بامداد در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مستقر هستند.

افشار افزود: تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۶۰ دستگاه تک کابین و ۵۰ دستگاه ون تاکسی برای بازگشت عزاداران و زائرین از منطقه ۲۰ در پایانه های پیش بینی شده مستقر هستند.

او با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای خدمات رسانی ایستگاه های خط یک مترو گفت: به منظور انتقال زائرین به مقاصد تعیین شده در پایان مراسم پیاده روی اربعین اتوبوس ها در محلهایی از جمله حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین به مقاصد دولت آباد، پایانه خاوران و میدان خراسان؛ پارکینگ مقابل میدان فرمانداری به مقاصد ۱۳ آبان – نازی آباد – راه آهن – صالح آباد – خانی آباد – یافت آباد – پایانه خاوران – میدان آزادی – پایانه شمشیری؛ ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به مقاصد باقرشهر و کهریزک و ایستگاه متروی شهرری به مقاصد تورقوزآباد-قمصر- باقرشهر- زمان آباد- مفتح- عباس آباد- جاده نظامی- خزانه- راه آهن- صفائیه – دولت آباد و میدان خراسان مستقر هستند.

افشار ادامه داد: به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ های شهدای شاملو، سید الشهدا، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره وند آماده سازی شده است.

او اظهار داشت: ۲۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان قرچک، ۵۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان ورامین و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای انتقال زائرین از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا (ع) تدارک دیده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه به منظور هدایت و راهنمائی عزاداران حسینی به سمت پایانه ها و محل های استقرار اتوبوس، تاکسی و مترو علاوه بر نصب بنرهای اطلاع رسانی، بسیجیان این منطقه در محل مستقر هستند گفت: خطوط مترو آمادگی کامل برای بازگشت ۵۰۰ هزار نفر از عزاداران را به تمامی مقاصد و ایستگاه های شهر تهران را دارد و علاوه بر کاهش زمان رسیدن قطارهای مترو به سه دقیقه و نیم، خدمات راهنمای زائر نیز انجام می شود.

آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای ارائه خدمات به عزاداران اربعین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 3 =