کد خبر : 281858
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
-

واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر پایتخت در محل اسکان آن ها

واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر پایتخت در محل اسکان آن ها

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: براساس برنامه ریزی‌ها قرار است که گروه‌های آسیب پذیر مانند معتادان، کارتن خواب ها، معلولان، سالمندان و ایثارگران را در محل اسکان آن ها واکسینه کنیم.

به گزارش عصرقائم، علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران امروز جمعه در پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در ۲۶ پایگاه واکسیناسیون شهرداری تهران، گفت: با شروع دوره جدید مدیریت شهری یکی از برنامه‌های راهبردی در رأس برنامه‌ها، برداشتن بار کرونا از دوش دولت بود. این مهم با رویکرد فرماندهی و مدیریت واحد و یکپارچه انجام خواهد شد.

او افزود: برنامه‌هایی در ۱۴۰ محور تدوین شده که عملیاتی خواهد شد. رویکردهای این برنامه ها محله محوری و مشارکت مردمی، همبستگی بین دستگاه های حاکمیتی و خصوصی و اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان است.

نصیری ادامه داد: شهرداری پیش از این ۷۲ مرکز واکسیناسیون تامین کرده بود و علاوه بر تامین مکان، فعالیت های دیگری مانند طرح غربالگری و شهید سلیمانی در سرای محلات، کمک‌ های مردمی، خدمات بهداشتی در گرمخانه ها، اقدامات داوطلبان، واکنش اضطراری محلات و انجام پویش های مختلف و در اختیار قرار دادن ظرفیت ها و مکان های تبلیغات شهر به حوزه کرونا، انجام داد.

او در ادامه با بیان اینکه حدود ۲ میلیون دُز واکسن در این مراکز تزریق شده، اضافه کرد: از امروز حرکت جدیدی در زمینه واکسن آغاز شده و ستاد کرونای تهران پویشی در نظر گرفته که طبق آن تا ۱۰ مهر در استان تهران هیچ فرد بالای ۱۸ سالی که حداقل دُز اول واکسن را تزریق نکرده، وجود نداشته باشد. برای این منظور ظرفیت ۷۰۰ هزار دُز در ۱۰ روز از سوی ستاد کرونا اعلام شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: اعلام آمادگی کردیم که نه فقط با تامین مکان بلکه با تامین صفر تا صدی امکانات و تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت ۳۰۰ هزار دُز واکسن تزریق کنیم. ۱۲۰۰ دُز واکسن از دیروز در مراکز پایتخت تزریق شده و ۱۳ مرکز ثابت شهری، ۳ مرکز خودرویی جدید و ۱۰ خودرو ون برای خدمات در نزدیک ترین محل به گروه های هدف در نظر گرفته شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: قرار است گروه های آسیب پذیر مانند معتادان، کارتن خواب ها، معلولان، سالمندان و ایثارگران را در محل اسکان آن ها واکسینه کنیم.

واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر پایتخت در محل اسکان آن ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =