کد خبر : 281698
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
-

موضوع خوزستان نمونه خوبی برای تغییر در استانداران است

موضوع خوزستان نمونه خوبی برای تغییر در استانداران است

یک فعال سیاسی با یادآوری اینکه استاندار نقش رئیس جمهور را در یک استان ایفا می کند،گفت :استانداران جدید می توانند با بسیج امکانات و مدیریت جهادی مشکلات را حل کنند.

به گزارش عصرقائم، سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو ، اظهار کرد: دولت فقط کابینه و اعضای کابینه نیست. دولت همان بدنه مدیریت اجرایی در کشور است که از دهیاری و روستاداری شروع می شود تا بخشدار و نمایندگان ادارات در استان ها می رسد.

وی ادامه داد: فرماندارن و استانداران هم در راس آن ها قرار دارند. در واقع کلیه مدیران اجرایی کشور در خط مقدم اطلاع رسانی هستند. بنابراین باید تاکید کرد دولت فقط وزیر و کابینه نیست. بدنه اصلی دولت در استان ها بخش ها و روستاها مستقر هستند.

نقوی حسینی گفت: مردم با وزیر و رئیس جمهور به طور روزانه سر و کار ندارند. به جز سفرهای استانی که مدیران ارشد را می بینند بقیه امور خود را با استاندار و بخشدار و فرماندار پیش می برند. مرم با مدیران میانی کار دارند. آن ها باید کار مردم را راه بندازند.

وی ادامه داد: درصد بالای مشکلات مردم با ظرفیت های داخلی در استان ها حل می شود. استاندار نماینده دولت در استان است. در واقع استاندار نقش رئیس جمهور را در آن استان ایفا می کند.

این فعال سیاسی گفت: اگر استاندار پای کار باشد با مدیریت جهادی، مردم داری و فعالیت درست بیش از پنجاه در صد از مشکلات مردم در استان را حل می کند.

وی یادآور شد: مثلا اتفاقی که در خوزستان افتاد نشان داد تغییر در استانداری و نوع مدیریت در آن چه قدر مهم است. موضوعی که باید با درایت استاندار حل می شد با دستور رئیس جمهور و وزیران و ورود ماموران امنیتی حل شد.

نقوی حسینی گفت: وقتی دولت و نوع مدیریت تغیر می کند واضح است که مدیران میانی هم باید تغییر کنند. زمانی که من در مجلس بودم در مورد تغییر استانداران توسط آقای روحانی دخالتی نمی کردم چون این موضوع حق ایشان بود.

وی گفت:حالا هم فکر می کنم در ۳۱ استانی که داریم استانداران جدید می توانند با بسیج امکانات و مدیریت جهادی مشکلات را حل کنند.

موضوع خوزستان نمونه خوبی برای تغییر در استانداران است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 4 =