کد خبر : 281832
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

رایزنی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا با محوریت افغانستان

رایزنی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا با محوریت افغانستان

شاه محمود قریشی و آنتونی بلینکن، وزیران خارجه پاکستان و ایالات متحده آخرین تحولات در افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از آناتولی، وزارت خارجه پاکستان امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات قریشی و بلینکن در حاشیه مشارکت آنها در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

در این دیدار قریشی به تعهد پاکستان برای تسهیل تلاش‌های آشتی فراگیر در افغانستان اشاره کرد. وی اظهار داشت که تشکیل یک دولت پایدار و فراگیر که تکثرگرا و حافظ دستاوردهای حاصله از سال ۲۰۰۱ باشد، می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که خاک افغانستان دوباره توسط تروریست ها مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به شکل گیری یک واقعیت سیاسی جدید در افغانستان ، بر ضرورت عمل طالبان به تعهداتش در کنار تعهد اخلاقی جامعه بین المللی برای کمک به مردم افغانستان در مقابله با بحران فزاینده اقتصادی تاکید کرد.

قریشی گفت که جهان دوباره این اشتباه را نخواهد کرد که روابط خود را با افغانستان قطع کند.

وی در مورد روابط با ایالات متحده گفت که اسلام آباد خواهان رابطه‌ای متعادل با واشنگتن بر اساس تجارت ، سرمایه گذاری ، انرژی و ارتباط منطقه ای است.

این مقم پاکستانی به نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر که تحت کنترل هند است اشاره کرد و گفت حل مسئله کشمیر برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در جنوب آسیا مهم است.

بلینکن هم به نوبه خود از پاکستان به دلیل حمایتش در تخلیه شهروندان ایالات متحده و سایر کشورها از افغانستان و تلاش های مداوم این کشور برای برقراری صلح در منطقه تشکر کرد.

این نخستین بار است که دو وزیر از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه گذشته با یکدیگر ملاقات می کنند.

رایزنی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا با محوریت افغانستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 10 =