کد خبر : 281706
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

تاکید وزیران خارجه ایران و نیکاراگوئه بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی

تاکید وزیران خارجه ایران و نیکاراگوئه بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با «دنیس مونکادا» وزیر خارجه نیکاراگوئه ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش عصرقائم، وزیر خارجه نیکاراگوئه در ابتدای ملاقات سلام گرم رئیس جمهور کشورش برای آقای رئیسی را ابلاغ کرد، و ضمن اشاره به اینکه گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور بسیار مثبت و سازنده بوده است، از حمایت های به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران تشکر و آمادگی نیکاراگوئه را برای همکاری‌های گسترده با ایران در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین خواستار برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک دو کشور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو کشور و اینکه دو ملت، پیروزی انقلاب خود را در فاصله کم و نزدیک به هم تجربه کرده‌اند، از این واقعیت به عنوان عامل نزدیکی بیشتر دو ملت یاد کرد.

امیرعبداللهیان تحریم های آمریکا علیه نیکاراگوئه به ویژه تحریم های اخیر کنگره و همچنین دخالت های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم کرد و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا اعلام کرد.

وزیر خارجه در خصوص روابط دوجانبه نیز با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت روابط سیاسی ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی نیز به سطح روابط سیاسی ارتقاء یابد. در همین رابطه از برگزاری کمیته مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد .

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت گسترش تجارت دو کشور از جمله در حوزه صادرات اوره، گاز، کالاهای پتروشیمی و دارو به نیکاراگوئه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین در خصوص آخرین وضعیت تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

تاکید وزیران خارجه ایران و نیکاراگوئه بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =