کد خبر : 281851
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
-

بورل: عزم ایران ازسرگیری مذاکرات برجامی است

بورل: عزم ایران ازسرگیری مذاکرات برجامی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره اینکه امیرعبداللهیان تنها یک ماه است که کار خود را در دولت جدید آغاز کرده، عنوان کرد که باید به وزیر خارجه ایران فرصت بیشتری داده شود.

به گزارش عصرقائم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با فرانسه ۲۴ در خصوص مذاکرات وین گفت: مذاکرات هسته‌ای جهت احیای توافق هسته‌ای ممکن است به زودی ازسرگرفته شود. اینکه دقیقا چه زمانی می‌شود را نمی‌دانم اما عزم ایران ازسرگیری مذاکرات است. این عزم از نظر من صادقانه و قابل اعتماد بوده است. امیدوارم که مذاکرات در وین به زودی ازسرگرفته شوند.
وی ادامه داد: وزیر خارجه ایران ۲۸ روز است که کار خود را آغاز کرده و باید به وی زمان بیشتری داده شود. گمان می‌کنم که مذاکرات به زودی آغاز شوند.
جوزپ بورل در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر لحن و موضع دولت جدید ایران گفت: ما وارد جزئیات نشدیم. این یک مذاکره نبود و مذاکره کردن برعهده من نیست. یک طرف توافق هسته‌ای ایران و طرف دیگر جامعه بین‌المللی است. من هماهنگ‌کننده مذاکرات هستم. وظیفه من این است که دو طرف را به حضول توافقی جدید سوق دهم چراکه باید درخاطر داشته باشم که توافق داشت خوب کار می‌کرد اما دولت ترامپ توافق را به صورت یکجانبه خراب کرد و نتیجه خوبی از آن تصمیم حاصل نشد.

قدرت های جهانی تاکنون شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته ای در وین را برگزار کرده اند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا درمحل مذاکرات برگزار شد. البته ایران و آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می گرفتند.

برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به تاخیر افتاد و زمان دقیقی برای از سرگیری مذاکرات مشخص نشد.

این مذاکرات در راستای بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به پایبندی کامل به توافق هسته ای است و در این راستا پیش می رود که بتواند از طریق اقداماتی هماهنگ شده، موجب بازگشت آمریکا و ایران به برجام شود.

بورل: عزم ایران ازسرگیری مذاکرات برجامی است/ باید به وزیر خارجه ایران فرصت بیشتری داد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =