کد خبر : 281821
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

بورل: اتحادیه اروپا برای افتتاح نمایندگی در افغانستان تلاش می‌کند

بورل: اتحادیه اروپا برای افتتاح نمایندگی در افغانستان تلاش می‌کند

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در تلاش است تا نمایندگی مشترک خود را در کابل افتتاح کند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از اسپوتنیک، بورل در پاسخ به سوالی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما روی این موضوع کار می‌کنیم، اما به دلایل امنیتی نمی‌توانم وارد جزئیات شوم.”

پیش از این، پارلمان اروپا خواستار تصویب برنامه اعطای روادید ویژه به اقلیت‌ها و زنان افغانستان و تجدید نظر در درخواست‌های پناهندگی در حال انتظار برای مهاجران از افغانستان شد و بر اهمیت ارتباط با جنبش طالبان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

وی همچنین گفت که بخاطر عدم تحقق استانداردهای اروپایی تا کنون از زمان به قدرت رسیدن طالبان، اروپا قصدی برای به رسمیت شناختن این گروه ندارد.

طالبان از زمان سلطه بر افغانستان متعهد شده است که حقوق بشر را زیر پا نگذارد، حقوق زنان را در چارچوب قوانین اسلامی رعایت کند و در پرونده امور بشردوستانه و امدادی با نهادهای بین المللی همکاری کند. طالبان در ۱۵ اوت پس از ورود به پایتخت افغانستان و فرار اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان و تعدادی از مقامات به خارج از کشور ، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند.

بورل: اتحادیه اروپا برای افتتاح نمایندگی در افغانستان تلاش می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + ده =