کد خبر : 281810
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

گاردین: نیروهای انگلیسی مسئول کشتار ۳۰۰ غیرنظامی افغان هستند

گاردین: نیروهای انگلیسی مسئول کشتار ۳۰۰ غیرنظامی افغان هستند

بر اساس آمارهای منتشر شده جدید، نیروهای انگلیسی مسئول مرگ ۸۶ کودک و بیش از ۲۰۰ بزرگسال غیرنظامی در جریان درگیری‌های افغانستان هستند و باید بابت هر کدام از کشته‌ها ۲۳۸۰ پوند غرامت بپردازند.

به گزارش عصرقائم،  به نوشته روزنامه گاردین، این آمارها در گزارش‌های غرامت وزارت دفاع انگلیس منتشر شده است.

همچنین کوچکترین غیرنظامی کشته شده توسط نیروهای انگلیسی در جریان جنگ افغانستان سه ساله گزارش شده است.

یکی از جدیدترین رویدادهای منتشر شده در این سوابق شامل پرداخت غرامت ۴۲۳۳ پوندی به یک خانواده در نتیجه کشته شدن چهار کودک آن در پی تیراندازی اشتباه در یک رویداد در دسامبر ۲۰۰۹ است.

همچنین در این گزارش ها، برخی از پرداخت‌ها کمتر از چند صد پوند است؛ در فوریه ۲۰۰۸ یکی از خانواده‌ها ۱۰۴ پوند دریافت کرد و دیگر خانواده ۵۸۶ پوند بابت مرگ یک پسر بچه ۱۰ ساله در دسامبر ۲۰۰۹ دریافت کرده است.

این داده‌ها توسط گروه اقدام علیه خشونت مسلحانه جمع آوری شده است. همچنین پس از آنکه آمریکا مجبور به اذعان این مساله شد که در نتیجه حمله پهپادی آن دستکم ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته شدند، در حالی که به دنبال هدف قرار دادن یکی از اعضای داعش بود، تمرکز بر تلفات غیرنظامیان در افغانستان مجددا از سر گرفته شد.

بر اساس اعلام گروه اقدام علیه خشونت مسلحانه، ۲۳۹۰ غیر نظامی در جریان جنگ ۲۰ سال افغانستان توسط نیروهای دولتی افغان یا نیروهای خارجی کشته یا زخمی شدند؛ از این میان یک سوم توسط طالبان و دیگر شبه نظامیان جان خود را از دست داده یا زخمی شده‌اند. در مجموع ۴۵۷ سرباز انگلیسی نیز در جریان این درگیری‌های ۲۰ ساله در افغانستان کشته شدند.

همچنین یکی از سخنگوهای وزارت دفاع انگلیس می‌گوید، میزان غرامت پرداخت شده در هر مورد با ترکیبی از اصول قانونی و همچنین آداب و رسوم و شیوه‌های محلی تعیین می‌شود.

مقام‌های دفاعی انگلیسی همچنین گفته‌اند: هر مرگ غیرنظامی یک تراژدی است و انگلستان همواره به دنبال به حداقل رساندن خطر تلفات غیرنظامیان از طریق فرایندهای هدف گیری دقیق است، اما این خطر هرگز به طور کامل برطرف نمی‌شود.

گاردین: نیروهای انگلیسی مسئول کشتار ۳۰۰ غیرنظامی افغان هستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =