کد خبر : 281801
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
-

کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران

کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز جمعه (۲ مهر ۱۴۰۰) آسمان غبارآلود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق مورد انتظار است که ناشی از پایداری جوی و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به گزارش عصرقائم، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز جمعه (۲ مهر ۱۴۰۰) آسمان غبارآلود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت مورد انتظار است که ناشی از پایداری جوی و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز همراه با جو نسبتاً آرام و کاهش تندی باد، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت جمعه تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این وجود هم‌زمان با ترافیک شامگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب وجود خواهد داشت.

افزایش تدریجی تندی باد تا صبح روز شنبه ( ۳ مهر ۱۴۰۰) تا حدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، اگرچه با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود، اما کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با رشد ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۱۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۱۴ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 3 =