کد خبر : 281765
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

شورای ریاستی لیبی: دولت به فعالیتش ادامه دهد

شورای ریاستی لیبی: دولت به فعالیتش ادامه دهد

به دنبال اقدام پارلمان لیبی در سلب رای اعتماد از کابینه دولت، شورای ریاستی این کشور خواستار ادامه فعالیت دولت شد. در همین حال گروهی نیز خواستار تعلیق پارلمان لیبی شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الجزیره، شورای ریاستی لیبی در بیانیه‌ای از دولت وحدت ملی کشورش خواست که علی‌رغم سلب رای اعتماد از کابینه به فعالیتش ادامه داده و نیازهای اصلی مردم را فراهم کرده و از روند انتخابات حمایت کند.

شورای ریاستی لیبی همچنین از پارلمان این کشور خواست که به مسئولیت‌های ملی و قانونی خود عمل کرده و قوانین مورد نیاز برای فرایند انتخابات را اجرا کند.

این شورا بر ضرورت تعهد همه طرف‌ها به عدم انجام اقداماتی که باعث تشدید تنش میان مردم می‌شود، تاکید کرد و از هیات سازمان ملل متحد در لیبی خواست تا از اجرای نقشه راه مورد توافق حمایت کند.

از سوی دیگر، الصادق الغریانی، مفتی لیبی با انتشار پیامی شهروندان لیبی را به حضور در خیابان‌ها طی امروز (جمعه) و برگزاری تظاهرات علیه پارلمان این کشور به ریاست عقیله صالح فراخواند.

وی در این باره ضمن درخواست برای تعلیق پارلمان گفت که این نهاد قانون گذار مشروعیت قانونی و اخلاقی‌اش را از دست داده است.

مفتی لیبی ادامه داد: وی افزود: پارلمان پایش را فراتر از آسیب رساندن به مردم گذاشته و مرتکب جنایات مختلف علیه ملت لیبی شده است، که آخرین مورد آن عدم تخصیص بودجه به مردم بود.

همچنین افراد برجسته و شیوخ شهرها و شهرک‌های منطقه شرق لیبی حمایت خود را از دولت وحدت ملی، در مرحله این مرحله حساس سیاسی، اعلام کردند.

پارلمان لیبی سه‌شنبه هفته جاری با اکثریت آرا از دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه سلب اعتماد کرد.

شورای ریاستی لیبی: دولت به فعالیتش ادامه دهد/درخواست‌ها برای تعلیق پارلمان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 2 =