کد خبر : 281478
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

الهامی: در شان ما نیست که خانه به دوش باشیم

الهامی: در شان ما نیست که خانه به دوش باشیم

سرمربی تیم نساجی از خانه به دوشی تیمش به دلیل نداشتن ورزشگاه با چمن مناسب گلایه کرد.

به گزارش عصرقائم، نساجی مازندران که در مسابقه دوستانه قبلی خود مقابل سپاهان شکست خورده بود، در دیدار تدارکاتی امروز به برتری یک بر صفر مقابل ذوب‌آهن دست پیدا کرد تا نشان بدهد از نظر بدنی به مرور زمان شرایط بهتری پیدا کرده است. صحبت های ساکت الهامی سرمربی نساجی پس از این دیدار را بخوانید:

بعد از یک بازی که الان تمام شد هر دو تیم خسته بودند چون ما دو روز قبل با سپاهان بازی داشتیم و ذوب آهن دیروز با پیکان بازی کرده بود. بازی‌های دوستانه محل محک خوردن تیم‌هاست و تیم‌ها چون در شرایط بدن‌سازی هستند از آن کیفیت لازم برخوردار نیست و ممکن است برخی جاها خشونت داشته باشد و داورها هم در حد لیگ برتر نیستند و ممکن است آن کیفیت لازم را نداشته باشد ولی خوشبختانه یک بازی پرفشار برای دو تیم بود و نتیجه مهم نیست و تیم ذوب هم خوب بازی کرد و دو تیم بازی فیزیکی انجام دادند و نتیجه نمی‌تواند مهم باشد و ذوب آهن در یک نیمه از ما خیلی بهتر بازی کرد.

بحث تغییر نسل نیست بلکه شرایط تیم ما سال گذشته طوری بود که میانگین سنی‌مان یک مقدار بالا بود. جوانانی از امیدهای نساجی و تیم های دیگر گرفتیم و فکر نمی کنم که در تاریخ نساجی چنین چیزی وجود داشته باشد که شش نفر از تیم های پایه به بزرگسالان اضافه شوند. سه چهار نفر هم تمرین می کنند که در شرایط مسابقه اضافه خواهند شد. این برای من مایه خوشحالی است ولی این برایم سخت است که نتوانستیم همه نفراتشان را جذب کنیم. البته طبیعی است وقتی محدود سنی تیم جوانان به پایان می رسد شاید ۸ بازیکن خوب داشته باشد ولی مربی تیم امید ۴-۵ نفر را بر می دارد و چاره ای نیست.

با این وجود فکر نمی کنم در لیگ برتر و لیگ یک تا کنون تیمی توانسته باشد بازیکن را از پایه هایش به تیم بزرگسالان بیاورد. همه بازیکنان هم امروز بازی کردند. تیم هایی مثل ما باید به جوانانشان میدان بدهند چون توان رقابت از نظر مالی با تیم های بزرگ کشور را نداریم و مجبوریم آینده را با جوانان بسازیم. همین جوان ها آینده فوتبال ما هستند سال گذشته هم یکی دو نفر بودند که از جمع ما جدا شده و به تیم های دیگر رفتند. انشالله روزی برسد که فوتبال مازندران به همه این بچه ها افتخار کند.

امسال پرفشارترین لیگ چند سال اخیر را خواهیم داشت. تیم هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان شاید تک ستاره هایشان جدا شدند اما بازیکنان خوبی جذب کردند. گل گهر هم به این جمع اضافه شده است. فولاد جوانان زیادی جذب کرده است. ذوب آهن تیم جوانی است و تیم های دیگر هم همین حالت را دارند و شرایط خیلی نزدیک است. اینکه همه تیم ها می توانند مقابل هم بازی کرده و نتیجه بگیرند کار را خیلی خوبی است. بازی ها امسال پرفشار و باکیفیت خواهد بود.

من از روز اول هم گفته ام که نمی گذارم روی چمن مصنوعی بازی کنیم چون مصدومیت ها زیاد است. من زمین ساری را ندیدم و چمن ورزشگاه انقلاب کرج هم امروز دیدم که کیفیت خوبی نداشت و در شرایط مسابقه هم تاثیر گذاشته باشد. باید یک زمین خوب برای ما فراهم کنند چون تیم ما روی زمین بازی می کند و اگر بهره برداری از چمن ما تا اسفند طول بکشد کار برایمان سخت خواهد شد. نمی دانم دلیل این کار چیست چون اگر زیر سازی کرده باشند نهایتا یک یا دو ماه زمان نیاز است. اگر آن موقع هم یک کوتاهی شود می رود تا فروردین و یعنی امسال را نمی توانیم استفاده کنیم. خودمان را نمی توانیم گول بزنیم.

اگر می خواهند باید حداقل تا آذر ماه زمین را به ما تحویل بدهند. اگر خیلی آرام هم کار نکنند و زیاد فشار نیاورند فکر می کنم که دو ماه بیشتر زمان نمی برد. رول چمنی که پهن می شود یک چین اگر بخورد بعد از چین دوم می شود رویش بازی کرد. من صادقانه می گویم که دوست دارم در قائمشهر بازی کنیم. با احترامی که برای همه تیم ها قائل هستم برای پر کردن استادیوم ما تیم چهارم جدول هستیم. به جز استقلال، پرسپولیس و تراکتور هر جا به غیر از شهر خودشان دوست دارند با ما بازی بگذارند. مثلا تیم ما با هر تیم دیگری در قم بازی کند ببینید چه کسی استادیوم را پر می کند؟ تازه اگر با استقلال، پرسپولیس و تراکتور ۵۰-۵۰ باشیم ما قطعا زودتر از آنها ۵۰ درصد خودمان را پر می کنیم. ما تیم پرطرفدار با سابقه ۶۰ ساله هستیم و این گونه خوب نیست که خانه به دوش باشیم. تیمی که با چارتر جابجا می شود نباید یک ورزشگاه نداشته باشد.

الهامی: در شان ما نیست که خانه به دوش باشیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + شش =