کد خبر : 281405
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دارای تصاویر و ویدئوهای بی‌نظیر در زمینه کاری خود هستید که ساعت‌ها بر روی تهیه آنها وقت گذاشته‌اید و هم اکنون از بازدید بالایی برخوردارید، حتما توصیه می‌کنیم که این مطلب را مطالعه کنید؛ چراکه یک خطر بزرگ ممکن است شما را تهدید کند که Hotlinking نام دارد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام هاستیدا، Hotlinking به چه معنا است؟ استفاده از منابع و ترافیک سایت شما برای نمایش محتواهایی که دارید در سایتی غیر از سایت خودتان. یعنی ممکن است افراد از متن ها، لینک تصاویر و ویدئوهای شما در مطالب خود استفاده کنند که این موضوع می تواند برای سایت پربازدید شما خطر آفرین باشد. در ادامه همراه باشید تا بدانید چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنید؟

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

  • استفاده از افزونه فایروال

یکی از روش های جلوگیری از ترافیک ناخواسته بر روی وبسایت و سرقت پهنای باند، نصب افزونه‌ای به نام “امنیت کامل وردپرس و فایروال” می‌باشد. برای آن می توانید به قسمت افزودن افزونه رفته و آن را سرچ و دانلود کنید. بعد از نصب و فعال کردن افزونه، به بخش فایروال آن بروید. حال باید به تب جلوگیری از پیوندهای داغ Hotlinking رفته و √ گزینه “جلوگیری از استفاده منابع تصاویر سایت” را بزنید؛ به همین راحتی.

  • مسدود سازی Hotlinking از طریق هاست سی پنل

وارد پنل کاربردی هاست خود شوید و در بخش Security پنل بر روی گزینه Hotlink Protection یا Hotlink Prevention کلیک کنید. حال کافیست طبق تصویر زیر مراحل ادامه کار را پیش ببرید.

  • با استفاده از فایل htaccess

در این قسمت کافیست به فایل htaccess خود که در هاست قرار دارد بروید و در انتهای فایل این قطعه کد را اضافه کنید. فقط رعایت چند نکته لازم است:

  • در قسمت YourDomain.com، آدرس سایت خود را قرار دهید.
  • در خط آخر که کد پسوندهای jpg | jpeg | png | gif درج شده است اگر مورد دیگری را نیاز دارید می توانید به آن اضافه کنید.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?YourDomain.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?bing.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?yandex.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?yahoo.com [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [F]

  • تغییر نام فایل های چند رسانه‌ای

یکی دیگر از روش ها برای جلوگیری از ترافیک ناخواسته، تغییر نام فایل های چند رسانه ای می باشد که البته اینکار برای سایت‌هایی که دارای محتواهایی زیادی هستند، توصیه نمی شود.

  • محافظت از Hotlink با  CDN#

برخی از CDN ها نیز برای کاربران خود از هات لینک استفاده می کنند. به عنوان مثال KeyCDN دارای ویژگی به نام Zone Referrers  است که به کاربران اجازه می دهد ارجاع دهندگان HTTP را محدود کنند. این یک راه آسان و راحت است تا مطمئن شوید وب سایت ها از ترافیک شما برای وب سایت خود استفاده نمی کنند.
این ویژگی را می توان به راحتی با رفتن به برگه Zone Referrers در داشبورد KeyCDN و تعیین دامنه هایی که باید به شما ارجاع داده شوند ، پیاده سازی کرد . پس از اتمام این کار، از ابزار HTTP Header Checker استفاده کنید تا مطمئن شوید که Referrers منطقه خود را به درستی تنظیم کرده‌اید و پاسخ های مورد انتظار را دریافت کرده‌اید.

  • اضافه کردن واترمارک به تصاویر و ویدئوهای خود

شما می توانید با افزودن یک واترمارک به  تصاویر و فیلم های خود به مالکیت بر محتوایی که دارید، تأکید کنید. این علامت می تواند نام ، آرم یا علامت تجاری و هر آنچه که کاربران شما را با آن می شناسند، باشد. حتی می‌تواند شامل اطلاعات بیشتری از جمله مجازاتی که در صورت پیوند کاربر یا استفاده غیر مستقیم از اموال خصوصی شما اعمال می‌شود، باشد. برای اینکار می‌توانید از یک ابزار رایگان مانند Watermarkly یا Adobe Lightroom Classic استفاده کنید.

آیا این موارد در هاست لینوکس آلمان و سایر هاست‌های قابل اجرا است؟

هاست لینوکس آلمان در دیتاسنتر هتزنر میزبانی می‌شود. این سرویس از زبان‌های برنامه‌نویسی PHP ،Python ،Node.js پشتیبانی می‌کند. هاست آلمان با استفاده از استوریج‌های NVMe، سیستم عامل CloudLinux، وب سرور لایت اسپید و کنترل پنل cPanel ارائه می‌شود. بله شما می‌توانید تمامی این فرایندها را به خوبی در سایر هاست های دیگر اجرا کنید.

پس دانستیم که……

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم. در اینجا سعی کردیم تا رایج‌ترین راهکارهای این مسئله را بیان کنیم تا شما بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =