کد خبر : 281364
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

تکمیل طرح بیست ساله‌ فرودگاه ساری با ورود دستگاه قضا

تکمیل طرح بیست ساله‌ فرودگاه ساری با ورود دستگاه قضا

رئیس‌ کل دادگستری مازندران از ورود دستگاه قضایی استان در تسریع اجرای طرح ملی فرودگاه بین المللی ساری خبر داد و گفت: مشکل اساسی طرحی که حدود بیست سال بر زمین مانده بوده مرتفع و گامی موثر در راستای تکمیل پروزه ملی برداشته شد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس‌ کل دادگستری مازندران از ورود دستگاه قضایی استان در تسریع اجرای طرح ملی فرودگاه بین المللی ساری خبر داد.

وی افزود: اجرای طرح‌های عمرانی از حقوق به حق در ایجاد رفاه و آسایش مردم شریف استان است که هر نوع اخلال در روند اجرایی آن و معطل ماندن طرح‌های این چنینی چه از سوی مسئولان یا عوامل اجرایی، چیزی جز تضییع بیت المال و نادیده گرفتن حقوق عامه نیست.

رئیس‌ کل دادگستری مازندران پیگیری مستمر دستگاه قضایی استان و دعوت از کارگزاران امر در جلسات مکرر شورای حفظ‌ حقوق بیت‌المال در جهت  تسریع و بهره برداری طرح‌های عمرانی و خدماتی را موجب رضایت‌مندی عموم دانست و تصریح کرد: اساس کار در قوای سه گانه بر ارتقاء همدلی و وفاق در مسیر خدمت رسانی به مردم است؛ لذا این مهم در استان مازندران با همت و تلاش همه مسئولان اجرایی، نمایندگان ملت و دستگاه قضا نمود برجسته ای داشته و مسیر خدمت رسانی در ایجاد امنیت، آسایش و رفاه شهروندان مازندرانی را هموار خواهد کرد.

اکبری متذکر شد: با ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندرود با همکاری و همراهی ساکنین منطقه مشکل اساسی طرحی که حدود بیست سال بر زمین مانده بوده مرتفع و گامی موثر در راستای تکمیل پروزه ملی برداشته شد.

سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو ، در این باره اظهار کرد: در این طرح و در راستای توسعه فرودگاه ساری، ۳۵ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه، تملک شد.

وی افزود: در این ماجرا یک گروه افرادی بودند که با آن‌ها توافق صورت گرفت، نرخ کارشناسی انجام و ملک تصرف شد؛ یک عده از افراد بودند که موافقت اولیه برای واگذاری زمین کردند اما در ادامه نرخ کارشناسی را قبول نمی‌کنند و در کارشناسی سه نفره بحث می‌شود که اگر نرخ مورد توافق این جلسه را پذیرفتند که ملک را تحویل می‌دهند و اگر نپذیرفتند تحت ماده ۸ قانون تملک اراضی، شورای تامین ورود می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: در شورای تامین، دادستان دستور می‌دهد تا بر اساس این ماده، ملک به صورت قهری تملک شود و مبلغ کارشناسی به حساب ثبت ریخته می‌شود و این افراد با مراجعه به اداره ثبت، وجه خود را دریافت می‌کنند.

وطن‌خواه اعلام کرد: این اتفاق، برای ۲۰ ملک اطراف فرودگاه افتاد و نهایتا با ورود دستگاه قضا این املاک آزاد شد و خانه‌های آن تخریب و به فرودگاه اضافه شد.

وی متذکر شد: در این طرح، مجموعا ۳۵ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه به تملک درآمد.

تکمیل طرح بیست ساله‌ فرودگاه ساری با ورود دستگاه قضا/ موانع تملک اراضی مرتفع شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − هفده =