کد خبر : 281378
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

برخورد با عرضه پوشاک قاچاق از ابتدای مهرماه

برخورد با عرضه پوشاک قاچاق از ابتدای مهرماه

نایب ‌رئیس ‌اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران گفت: از اول مهرماه، برخورد با برندهای محرز قاچاق که از ابتدا مجوز فعالیت نداشتند، در دستورکار قرار می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، بهرام شهریاری با‌ اشاره به موانع تولید پوشاک در سال جاری، گفت: به دلیل گرانی‌ها، پوشاک در اولویت خانواده‌های متوسط و رو به پایین قرار ندارد و پاندمی کرونا هم صدمات بسیاری به زنجیره صنعت نساجی و پوشاک وارد کرده است.

وی ادامه‌داد: با پرداخت تسهیلات برای واردات ماشین‌آلات تولید پوشاک می‌توان تعداد واحدهای تولیدی در کشور را افزایش داد و از تولیدکنندگان حمایت کرد. البته مسئولان با افزایش نرخ برق کارگاه‌های تولید پوشاک، به تولیدکنندگان وعده پرداخت یارانه تولید را دادند اما این وعده‌ها عملی نشد و علاوه‌ بر افزایش نرخ برق، یارانه‌ای هم پرداخت نشد.

نایب ‌رئیس ‌اتحادیه صنف تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با‌اشاره به کاهش آمار قاچاق پوشاک در کشور، گفت: با توجه به گرانی مواد اولیه، نگرانی و وحشت فعالان بازار پوشاک از افزایش قاچاق در کشور وجود دارد.

شهریاری درخصوص طرح‌ها و برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتحادیه صنف تولید و صادرات نساجی و پوشاک برای مقابله با عرضه کالای قاچاق، اظهار داشت: از اول مهرماه، برخورد با برندهای محرز قاچاق که از ابتدا مجوز فعالیت نداشتند، در دستورکار قرار می‌گیرد. همچنین واحدهایی که برای دریافت شناسه کالا تاکنون اقدامی نکرده‌اند نیز مشمول این برخوردها می‌شوند.

وی با بیان این‌که اتحادیه به طور جدی موافق طرح شناسه کالا است و از آن حمایت می‌کند، گفت: به دلیل آن‌که شناسایی کالای قاچاق از طریق این طرح به راحتی صورت خواهد گرفت. از آنجا که مراجع قضایی می‌توانند به وسیله استعلام از سامانه شناسه کالا، جرائم صورت گرفته را بررسی ‌کنند، تمامی تولیدکنندگان باید هرچه سریع‌تر نسبت به شناسه‌دار نمودن اجناس خود اقدام کنند.

نایب‌رئیس‌اتحادیه صنف تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با‌اشاره به راهکارهای جلوگیری از ورود پوشاک قاچاق به زنجیره این صنعت، افزود: طرح شناسه کالا، صندوق‌های فروشگاهی و کد رهگیری، ساختاری را فراهم می‌کند تا در آینده امکان جلوگیری از ورود پوشاک قاچاق تا حد زیادی فراهم شود.

شهریاری درخصوص دلایل عدم همکاری واحدهای تولیدی برای شناسه‌دار نمودن پوشاک اظهار داشت: بسیاری از واحدها از ترس محاسبه و شفافیت مالیات، اقدام به همکاری نمی‌کنند اما باید توجه داشته باشند که امروزه با توجه به رصد جدی سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها دیگر امکان فرار مالیاتی وجود ندارد. ضمن این‌که طرح شناسه کالا نیز ارتباطی با سازمان مالیات ندارد و نخواهد داشت.
وی اعلام کرد: با توجه به قانونی بودن این طرح، واحدهای تولیدی باید از آن تمکین کرده و اقدامات لازم را انجام دهند؛ اما برای جلب اعتماد و همچنین همراهی بیشتر تولیدکنندگان، مشوق‌های بیمه‌ای و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد که به اطلاع عموم تولیدکنندگان خواهد رسید.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان قاچاق پوشاک، از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۹۸ به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال جاری کاهش یافته است.

برخورد با عرضه پوشاک قاچاق از ابتدای مهرماه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =