کد خبر : 281355
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

ثبت برند خشکبار

ثبت برند خشکبار

چنانچه قصد راه اندازی یک کارگاه یا مغازه خشکبار دارید بایستی بدانید که برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران از برند شما بایستی برای ثبت برندتان اقدام کنید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام ثبت شرکت، خشکبار به عنوان یکی از محبوب ترین میان وعده ها برای ایرانیان است که در مراسم ها و مناسبات مختلفی از آن استفاده می کنند. به همین دلیل افرادی با ثبت برند خشکبار توانستند محصولات خوب خود را از بقیه موارد در بازار متمایز کنند.
از طریق ثبت برند ، محصولات شما شناخته شده و امکان رقابت با دیگر افراد فعال در آن زمینه فراهم خواهد شد.
چنانچه نمی دانید برای ثبت برند خشکبار خود چه مراحل و مدارکی لازم است به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با موسسه حقوقی بازرگان به شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس حاصل کنید.

مهم ترین ویژگی انتخاب علامت تجاری برای ثبت برند خشکبار

حال این سوال مطرح می شود که چه علائمی را برای برند خشکبار می‌توان به ثبت رساند؟ انتخاب علامت تجاری و ثبت آن تابع شرایط خاصی است. از جمله مهمترین این ویژگی ها به قرار ذیل است :

  • علامت تجاری خشکبار باید تمیز دهنده کالا و خدمات یک شرکت از کالا و خدمات شرکت دیگر باشد.
  • واژه های توصیف کننده و کیفی مثل ” با کیفیت ” ، ” تازه ” و … نمی توانند به انحصار یک شخص برای فروش یک محصول خاص در بیاید. بنابراین نمی توان آن ها را به ثبت رساند.
  • علامت انتخابی نباید عموم یا مراکز تجاری را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالا یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند. به عنوان مثال، اگر برای خشکباری که در جنوب کشور تولید می شود علامت خشکبار فاروج را بخواهید ثبت کنید ،اداره مالکیت صنعتی این کار را به دلیل عامل گمراه کنندگی انجام نخواهد داد.
  • علامت تجاری باید تازگی داشته باشد و خلاقانه و نوآورانه ایجاد شده باشد.
  • پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
  • این نام از لحاظ قانونی قابل شناسایی باشد. همان طور که می دانید اسامی تکراری و یا مخالف نظم عمومی قابلیت ثبت ندارند.

مدارک و فرآیند ثبت برند خشکبار

مدارک ثبت برند برای محصولات خشکبار عبارت است از :

۱- اظهارنامه ثبت برند در ۳ نسخه
۲- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
۳- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد.
اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء کند . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند.
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بر روی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید. در هر حال، علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال شود.
۴- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند، الزامی است.
۵- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم شود.
۶- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذیربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
۷- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیت‌دار، اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
۸- مدارک مثبت هویت متقاضی
۹- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
۱۰- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

مراحل ثبت برند محصولات خشکبار

پس از فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت برند ، نوبت به ثبت آن می رسد.

فرآیند ثبت برند به شرح ذیل است :

۱- استعلام برند : یکی از مهم ترین مراحل ثبت برند ، استعلام برند می باشد. با استعلام برند می‌توان از تمامی برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه کاری مطلع شد . شباهت نزدیک به ۵۰% با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.
۲- پس از استعلام برند و اطمینان از عدم ثبت برند انتخابی خود ، در گام بعد می بایست با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی فرم مربوطه را تکمیل کنید.
۳- دریافت رمز اظهارنامه و کد پیگیری
۴- پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص / رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی اشکالی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام کنید.
۵- ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی
۶- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول
در صورتی که تا سی روز پس از انتشار آگهی نسبت به علامت مورد تقاضا اعتراضی به عمل نیاید می توان نسبت به آگهی نوبت دوم و دریافت سند قطعی برند اقدام کرد.

ثبت برند خشکبار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 11 =