کد خبر : 281057
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
-

مادورو وارد مکزیک شد

مادورو وارد مکزیک شد

وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای شرکت در اجلاس رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین وارد مکزیک شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، رهبر سوسیالیست‌های ونزوئلا در نشست جامعه‌ آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب (یک ارگان منطقه‌ای) که پیشتر توسط هوگو چاوز، رئیس جمهور اسبق ونزوئلا در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد، شرکت خواهد کرد.

ورود مادورو به مکزیک چند ساعت پس از ورود دلسی رودریگز، معاونش اتفاق افتاد.

مکزیک در ماه‌های اخیر همچنین میزبان مذاکرات شکننده‌ای بین دولت مادورو و مخالفان بوده است. ونزوئلا اظهار کرد که مخالفان درصدد “خرابکاری” در روند گفتگوهایی هستند که با میانجیگری جامعه بین‌المللی برقرار شده است.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رهبر چپ گرای مکزیک، همزمان که کشورش دویستمین سالگرد استقلالش را جشن می‌گیرد، میزبان این نشست خواهد بود.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهور کوبا در رژه نظامی باشکوهی در دویستمین سالگرد استقلال مکزیک سخنرانی کرد و از مکزیک برای ارائه کمک در میان محاصره ایالات متحده تشکر کرد.

موج قدرت‌گیری رهبران چپ‌گرا در آمریکای لاتین با روی کار آمدن اولین رهبران سوسیالیست در اوایل سال ۲۰۰۰ در آمریکای لاتین ایجاد شد، گرچه برخی از آن‌ها از جمله چاوز و اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی فوت کرده یا سرنگون شده‌اند.

مادورو وارد مکزیک شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 5 =