کد خبر : 281059
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

اطمینان حاصل کردن از امنیت؛ چرا و چگونه؟!

اطمینان حاصل کردن از امنیت؛ چرا و چگونه؟!

امنیت مفهوم بسیار مهمی در زندگی بشر در تمامی ادوار تاریخ بوده است. این اهمیت به جد و برای همه غیرقابل انکار است؛ اما آیا می توان امنیت را تضمین کرد؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام دوربین مارکت، از گذشته تا کنون ابزارهای مختلفی ساخته و تولید شده اند که بتوانند اندکی امنیت زندگی انسان را بالا ببرند. شاید ساده‌ترین و در عین حال شناخته شده ترین ابزار ایجاد امنیت و مصونیت از وسایل، قفل ها در اشکال و ابعاد مختلف و متعدد بوده باشند.

تمام طرز فکر انسان از داشتن امنیت در قدیم الایام، این بوده که بتواند وسایل و دارایی خود را در جایی که هستند محفوظ و ایمن نگه دارد؛ و فکر به این که از وسایل خود دور باشد و آن ها امنیت داشته باشند، تقریبا برای او غیرممکن بوده است. نهایت دوراندیشی امنیتی در گذشته، به سپردن دارایی به اشخاص ختم می شد؛ مثلا ویلا یا خانه یا وسایل خود را به همسایه یا آشنایی می سپردند و سپس به محل زندگی خود برمی گشتند.

اما در قرن حاضر تفکرات عمیق‌تری به سراغ انسان آمد؛ این که انسان، خود بتواند از راه دور از وسایل خود محافظت کند و آن ها را زیر نظر داشته باشد، فکری بود که در نهایت منجر به ورود دزدگیر ها و ردیاب ها به دنیای امروزی شد.

شاید اکثر ما هنگام شنیدن نام دزدگیر فکر کنیم که دزدگیر ها تنها برای خودروها قابل نصب و استفاده است؛ اما این روزها دزدگیر های اماکن با نصب شدن در خانه، مغازه، ویلا و محل کار و اجرای کارکرد درست، این ذهنیت را برای عموم بر هم زده و اهمیت وجود دزدگیر در محیط زندگی را به چند برابر افزایش داده است.

ردیاب‌ها، دیگر دستگاه های امنیتی هستند که با برقراری ارتباط آنلاین با کاربر و گزارش موقعیت جغرافیایی وسایل به او، سطوح امنیت را در زندگی انسان ها بالاتر برده اند. ردیاب ها با اتصال به وسیله مورد نظر و همراهی آن در هرکجا که باشد، خیال مالک را از شرایط دستگاه راحت می‌کنند. ردیاب خودرو با گزارشات لحظه ای که در اختیار کاربران و مالکان خودرو قرار می‌دهند، آن ها را از وضعیت آنی خودرو خود، آگاه می‌کند.

وقتی از برقراری امنیت توسط یک دستگاه صحبت می کنیم!

دستگاهی می‌تواند امنیت را برقرار کند که از آزمون‌های امنیتی عبور کرده باشد. به عبارت دیگر، دستگاهی که خودش آپشن های امنیتی را در ساختارش ندارد، پس در برقراری امنیت یک محیط یا خبر کردن کاربران، قطعا دارای نقاط ضعفی خواهد بود.

به عنوان مثال یک دستگاه با کارکرد امنیتی باید رمزنگاری حرفه ای و خوبی در سرور و دیتا بیس خود دارا باشد؛ تا بتواند اطلاعات محیطی را به خوبی دریافت کرده، در دیتابیس ترجمه کرده و برای کاربر ارسال نماید.

نمونه ی بارز از این کارکرد دستگاه‌های امنیتی را می توان در سنسورهای دزدگیر اماکن به خوبی مورد بررسی قرار داد. سنسور های حرکتی دزدگیر اماکن، در صورت تردد افراد ناشناس یا تردد های مشکوک، فعال می شوند و این فعالیت نشان از وجود تکنولوژی این‌کدینگ در دستگاه دزدگیر دارد.

قدرت ذخیره سازی در دستگاه‌های امنیتی، دیگر المان برای سنجش امنیت دستگاه به شمار می آید. این که دستگاه شما گنجایش چه میزان ذخیره سازی اطلاعات با چه اطلاعاتی را دارد، به شما نشان می دهد که تا چه حد برای برقراری امنیت در ناحیه مورد نظر مناسب است.

برقراری امنیت دستگاه در شرایط بحرانی

سوال دیگری که ممکن ذهن کاربران را درگیر کند این است که اگر یک دستگاه امنیتی مانند دزدگیر، از تمامی آزمون های امنیتی عبور کند، در شرایط بحرانی از کارکرد ان کم می شود یا نه؟!

شرایطی مانند ناهنجاری های آب و هوایی و محیطی به عنوان مثال قطع شدن برق در ناحیه منصوب دزدگیر، تا چه اندازه می توانند در کاکرد های امنیت آن تاثیرگذار باشند؟

بنابراین عنصر مهم دیگری که دستگاه های امنیتی باید در آن تست شوند، آزمون آن ها در شرایط بحرانی است. دزدگیر هایی که تا چند سال پیش مورد استفاده در اماکن بودند، به دلیل لزوم اتصال مداوم به برق و نیاز به جریان الکتریکی برای اجرای درست کارکرد، در صورت قطع شدن این جریان دیگر به درستی کار نمی کردند؛ لذا سارقان با قطع برق ناحیه، دزدگیر را از کار انداخته و به سرقت می پرداختند.

اما وقتی دزدگیر های سیمکارتی، نسل جدید دزدگیر اماکن و خودرو، پا به دنیای تکنولوژی گذاشتند، این نقشه شومِ ذهن سارقان را نقشه بر آب کردند و با اتصال به اینترنت جهانی می توانند سنسورهای خود را فعال کنند و کار خود را به درستی انجام دهند.

اگر خواندن مقالاتی این چنین، برای شما هم جذاب است، برای کسب اطلاعات و آگاهی در این زمینه می توانید به وبسایت دوربین مارکت با نشانی اینترنتی https://www.doorbinmarket.com مراجعه نمایید!

اطمینان حاصل کردن از امنیت؛ چرا و چگونه؟!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 15 =