کد خبر : 280742
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

چین سئول را به همکاری در جهت تقویت “احساس مسئولیت مشترک” فراخواند

چین سئول را به همکاری در جهت تقویت “احساس مسئولیت مشترک” فراخواند

وزیر امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) ضمن آنکه از کره جنوبی خواست تا برای تقویت یک “احساس مسئولیت مشترک” در مواجه با یک “تغییر بزرگ” در چشم‌انداز بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنند، این دو کشور را شرکایی دانست که نمی‌توانند راهشان را از یکدیگر جدا کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، همزمان با اینکه آمریکا به دنبال خروج از افغانستان درصدد تقویت ائتلاف‌های منطقه‌ای‌ خود برای مقابله با رفتارهای تهاجمی رو به رشد چین برآمده است، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین این اظهارات را در جریان دیدار با چونگ ایویی یونگ، همتای کره جنوبی‌اش مطرح کرد.

وانگ یی گفت: چین و کره جنوبی همسایگان نزدیکی هستند که نمی‌توانند موقعیت‌شان را جابجا کنند و شرکایی هستند که نمی توانند راهشان را از یکدیگر جدا کنند.

وی افزود: چین و کره جنوبی باید با تقویت هر چه بیشتر احساس مسئولیت، توسعه منافع مشترک و یافتن پتانسیلی برای همکاری، به توسعه بهتر، سریع، پایدار، تمام عیار و مداوم روابط دوجانبه تحقق ببخشند.

وانگ یی با اشاره به پیشرفت در روابط دوجانبه در بخش تجارت، گردشگری و تبادل نیروی انسانی از زمان تاسیس روابط چین-کره جنوبی در سال ۱۹۹۲ میلادی، گفت: این دو کشور به عنوان محافظ صلح و ثبات و تسهیل‌کننده توسعه و رفاه نقشی ایفا کرده‌اند.

این نشست همچنین در بحبوحه تجدید نگرانی‌های امنیتی نسبت به آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی که در جریان آن موشک‌های کروز دوربرد به صورت آزمایشی شلیک شدند و همچنین نشانه‌ها از فعالیت مجدد یکی از راکتورهای اتمی تولیدکننده پلوتونیوم این کشور برگزار شد.

چونگ ایویی یونگ به نوبه خود چین را یک شریک اصلی و مهم برای هدف مشترک صلح پایدار در شبه‌جزیره کره دانست و گفت: انتظار داریم که پکن به حمایت از ابتکارعمل صلح سئول ادامه دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که چین بتواند با موفقیت میزبان بازی‌های المپیک زمستانی سال آینده در پکن باشد.

چونگ و وانگ در مذاکرات امروز درباره اقدامات تحریک‌آمیز اخیر کره شمالی تبادل نظر کرده و درباره تلاش‌ها برای پیشبرد تلاش سئول برای برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره مذاکره کردند.

همزمان با اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا متحدانش را در مخالفت با سیاست‌های چین درخصوص هنگ‌کنگ، منطقه سین‌کیانگ و دریاهای چین جنوبی و چین شرقی متحد سازد، وانگ یی از مذاکرات امروز برای جلب حمایت کره جنوبی از طیفی از موضوعات حساس ژئوپلتیکی استفاده کرد.

قرار است وانگ یی اواخر امروز تماس تلفنی با مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی برقرار کند.

وی اواخر امروز پس از صرف شام با وزیر خارجه کره جنوبی، این کشور را ترک خواهد کرد.

چین سئول را  به همکاری در جهت تقویت "احساس مسئولیت مشترک" فراخواند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 10 =