کد خبر : 280740
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

فعالیت‌ها و تجمعات در لبنان در همبستگی با اسرای فلسطینی

فعالیت‌ها و تجمعات در لبنان در همبستگی با اسرای فلسطینی

فعالیت‌های همبستگی و حمایت از اسرای فلسطینی در مناطق مختلف اراضی لبنانی و فلسطینی به ویژه پس از بازداشت مجدد چهار تن از اسرای آزادشده از زندان رژیم اشغالگر و در معرض خطر قرار گرفتن زندگی آنها ادامه دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت المیادین، در بیروت، پایتخت لبنان کمیته هماهنگی فلسطینی-لبنانی برای اسرای آزاد شده، در همبستگی با اسراء در مقابل ساختمان «اسکوا» در پایتخت لبنان تجمع کردند و چند تن از نمایندگان گروه‌های فلسطینی، گروه‌ها و احزاب لبنانی و ساکنان اردوگاه‌ها در آن حضور داشتند.

در این تجمع، محمد خواجه، یکی از نمایندگان جنبش أمل در پارلمان لبنان بر حمایت این جنبش از اسرای فلسطینی تاکید کرد و گفت، با حفر تونل آزادی ، سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی متزلزل شد و شکست خورد.

وی خواستار تاسیس یک نهاد بشردوستانه جهانی از میان آزادگان جهان برای دفاع از حقوق فلسطینیان بازداشت شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

در همین رابطه، احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان خواستار اولویت دادن به پرونده اسرا از طریق نشردهی درد و رنج آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی و آشکار کردن جنایت‌های آنها در حق اسرای قهرمان شد تا صدای آنها به سرتاسر جهان برسد.

عطایا عملیات فرار اسراء از زندان جلبوع را ادامه و تکمیل کننده دستاوردهای مقاومت در نبرد شمشیر قدس دانست.

عطایا در ادامه گفت، عملیات تونل آزادی ملت فلسطین را در هر مکانی متحد کرد. این عملیات به مثابه ضربه‌ای به دشمن بود که به دنبال ایجاد دو دستگی و اختلاف در صفوف فلسطینی از طریق فتنه‌پراکنی، ایجاد اختلاف و تفرقه بین فلسطینیان با همکاری دولت آمریکا و همپیمانان آن است چرا که وحدت و یکپارچگی فلسطینیان دشمن را می‌ترساند و به عمق وجود آن ضربه‌ای مهلک وارد می‌کند.

عطایا هشدار دارد، هرگونه لطمه وارد کردن به زندگی اسراء با پاسخ شدید سرایا القدس و مقاومت رو به رو خواهد شد.

وی مجدداً از رسانه‌ها خواست تا صدای اسراء باشند.

در همین رابطه، فتحی ابوالعردات، دبیر کل جنبش فتح و گروه‌های سازمان آزادی‌بخش لبنان به قهرمانان عملیات تونل آزادی درود فرستاد و گفت، آنها ثابت کردند می‌توانند به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کنند و این عملیات ملت فلسطین را در مقابل گزینه مقاومت متحد کرد.

در همین رابطه، عطا الله حمود، نماینده حزب الله لبنان ضمن تاکید بر حمایت خود از اسرای قهرمان در نبردشان با رژیم اشغالگر تا زمان آزادی شان، گفت، این قهرمانان سیلی محکمی به رژیم اشغالگر زدند و زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به لرزه درآوردند، آنها با این کار خود پیام‌هایی را به جهان عربی و اسلامی ارسال کردند که مفاد آن، این است که آنها می‌توانند تنها با یک قاشق دشمن صهیونیستی را چند روز سردرگم کنند و تمامی نیروهای رژیم صهیونیستی در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی به خاطر بازداشت آنها در حالت آماده‌باش باشند.

انور یاسین، یکی از اسرای آزاد شده نیز هشدار داد، اگر دشمن صهیونیستی به اقدامات وحشیانه و متجاوزانه خود علیه اسرای فلسطینی ادامه دهد، عواقب آن ممکن است خوب نباشد.

وی از تمامی نیروهای مقاومت خواست مسئولیت‌های تاریخی خود را در کمک به اسراء و حمایت از آنها در ادامه نبردشان تا زمان آزادی برعهده بگیرند.

گروه‌های فلسطینی و موسسات داخلی در اردوگاه «شاتیلا» نیز تجمعی را در همبستگی با اسراء تونل آزادی در میدان «قاعة الشعب» در این اردوگاه برگزار کردند.

این فعالیت شامل توزیع تصاویر و نقاشی‌های قهرمانان عملیات تونل آزادی و همچنین آگاه‌سازی کودکان از زندگی اسراء و درد و رنج‌های آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود.

در همین راستا، ابو سامر موسی، عضو رهبری لبنان در جنبش جهاد اسلامی به بررسی عملیات تونل آزادی پرداخت و گفت، اهداف این اسراء محقق شد و آنها رویکرد و اراده خود را برای دستیابی به آزادی نشان دادند. آنها موفق شدند به سیستم امنیتی، نظامی و نیز سیاسی رژیم اشغالگر ضربه بزنند و ناتوانی و شکست آنها را نشان دهند.

مطران عطا الله، سراسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی،‌ نیز تصریح کرد، اسرای قهرمان فلسطینی به پیروزی و ابتکار دست یافتند و کسانی که خودشان را آزاد کردند قهرمان هستند، همانطور که پس از بازداشت دوباره قهرمان هستند.

وی همچنین عنوان داشت، آنها عنوان شجاعت ، قهرمانی ، عزت و دفاع از شریف‌ترین و عادلانه‌ترین هدفی هستند که در تاریخ مدرن بشری شناخته شده است.

فعالیت‌ها و تجمعات در لبنان در همبستگی با اسرای فلسطینی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =