کد خبر : 280772
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان گفت که مخالف خروج بود

ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان گفت که مخالف خروج بود

ژنرال ارشد ارتش آمریکا مستقر در افغانستان به مقام‌های ارشد پنتاگون گفت، پیش از آنکه جو بایدن تصمیم نهایی را درباره خروج نظامی‌ها از افغانستان اتخاذ کند، مخالف خروج کلی نیروها بوده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه واشنگتن تایمز، ژنرال آستین اسکات میلر در نشست غیرعلنی روز سه‌شنبه مقابل کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا تایید کرد که اعتراض خود به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره افغانستان را به اطلاع لوید آستین، رئیس پنتاگون، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا رسانده بود.

ماه گذشته در جریان مصاحبه‌ای از بایدن پرسیده شد که آیا مشاوران نظامی او درباره حفظ نیرو در افغانستان به منظور پیشگیری از سقوط کامل دولت کابل هشدار نداده بودند، گفت: نه، هیچکس چنین چیزی به من نگفت.

به دنبال این نشست، سناتور جیمز اینهوفه که از جمهوریخواهان ارشد در کمیته سرویس‌های مسلح سناست، گفت: به اندازه کافی شنیدیم که متوجه شویم ناسازگاری‌هایی میان آنچه دولت بایدن گفته و حقیقت وجود دارد. آشکار است که رئیس جمهور بایدن به تمام توصیه‌های نظامی گوش نکرده است.

به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، ژنرال میلر که فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان را بر عهده داشت، مستقیما مخالفت خودش را به بایدن اعلام نکرده بود “چون رئیس جمهور آمریکا آنجا نبود.”

با توجه به اینکه جلسه فوق غیرعلنی برگزار شد، سناتور اینهوفه مشخصا نگفت که ژنرال میلر چه زمانی اعتراض خود را ثبت کرده و دقیقا دغدغه او چه بوده است.

براساس گزارش واشنگتن پست، ژنرال میلر نسبت به خروج کلی هشدار داده و گفته بود که سقوط سریع دولت افغانستان محتمل‌ترین نتیجه است. براساس این گزارش، هشدار میلر چند ماه پیش از آن داده شد که بایدن از تصمیم خروج خود رونمایی کند. واشنگتن پست گزارش داد: ژنرال میلر و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا همچنین به بایدن نسبت به این برنامه خروج هشدار دادند.

ژنرال میلر در ژوئن ۲۰۱۸ به عنوان فرمانده ارشد در افغانستان به تایید سنا رسید و این سمت را تا پایان جنگ ایالات متحده در افغانستان به دست داشت. سناتور اینهوفه گفت جزئیاتی که او از طریق جلسه سه‌شنبه از ژنرال میلر متوجه شد نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند.

او با اشاره به نشست‌های علنی و غیرعلنی با مقام‌های پنتاگون که برای ۲۸ سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، گفت: اکنون مشتاق‌تر شده‌ام تا دو هفته دیگر حرف‌های وزیر آستین، ژنرال میلی و ژنرال مک‌کنزی را بشنوم. این تنها آغاز یک فرایند باز، جامع و شفاف است. ما سوالات بسیار بیشتری داریم و امیدواریم آنها هم پاسخ‌های بیشتری داشته باشند.

ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان گفت که مخالف خروج بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + یازده =