کد خبر : 280709
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

هزینه ۴۷ میلیارد تومانی برای درمان بیماران کرونایی

هزینه ۴۷ میلیارد تومانی برای درمان بیماران کرونایی

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان این که بیمه سلامت مازندران در سه ماهه اول امسال ۴۷ میلیارد تومان برای درمان چهار هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی بیمه شده هزینه پرداخت کرد گفت: افرادی که تحت پوشش رایگان بیمه‌ای بیمه سلامت قرار دارند باید برای تمدید اعتبار پوشش بیمه ای تا پایان شهریور به سامانه شهروندی بیمه سلامت مراجعه کنند.

به گزارش عصرقائم، رسول ظفرمند در بازدید از مراکز درمانی استان اظهار کرد: در شرایط سخت کرونایی کشور بیمه‌ها تلاش کردند تا در کنار مردم و ببیمه شدگان با تمام توان بایستند و در این راستا و در بازه زمانی تعطیلات کرونایی اخیر ، نزدیک به ۳۸۰ نفر در استان بدون مراجعه حضوری و از طریق تلفن یا فضای مجازی حتی در ساعات غیر اداری و نیمه شب و در روی تخت بیمارستان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: در این مدت طی هماهنگی با مراکز درمانی و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مقرر شد تا هیچ بیماری را به بهانه نداشتن اعتبار بیمه‌ای از دریافت خدمات درمانی مورد نیاز محروم نکنند، بلکه در این خصوص با دریافت کد ملی از افراد از طریق تماس تلفنی با بیمه سلامت، اعتبار بیمه‌ ای آنها تمدید شود.

ظفرمند تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که اعتبار بیمه ای این بیمه شدگان در بحران کرونایی از سوی سازمان بیمه سلامت تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شد تا دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشند.

وی اذعان کرد: تا پایان شهریور ماه، افرادی که تحت پوشش رایگان بیمه‌ای بیمه سلامت قرار دارند(صندوقهای بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی) با مراجعه به سامانه شهروندی از طریق نشانی: https://eservices.ihio.gov.ir/esc از آخرین وضعیت بیمه ای و از مراجعات درمانی، داروهای تجویز شده و غیره مطلع شده  و نسبت به تمدید اعتبار بیمه ای خود اقدام کنند که این سامانه با کد ملی و شماره تلفن همراه فرد قابل دسترسی است.

ظفرمند اعلام کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده سلامت با تشخیص کوید ۱۹(کرونا)  در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند که بیمه سلامت ۹۰ درصد از هزینه‌های آنها به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان را پرداخت کرد، که در این شرایط کمک شایانی به مردم بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به پوشش بیمه سلامت در پزشک خانواده شهری این پزشکان در مراکز ۱۶ ساعته زودتر به داد مردم رسیدند و مسیرهای سخت تایید برخی از اقلام دارویی را تسهیل کردند.

ظفرمند با تاکید بر لزوم هم‌افزایی در مقابله با کرونا، گفت: بیمه سلامت استان برای پوشش داروییاختصاصی مورد استفاده در کرونا(رمدسیویر) ۱۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت کرد و با توجه به کمبود تخت بستری، بیماران روزانه با پوشش بیمه ای داروی مذکور تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت در مازندران خاطرنشان کرد: ما در مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به موسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شد که از این پرداخت ها: ۱۰ میلیارد تومان برای نسخه‌پیچی الکترونیک به داروخانه‌ها، ۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان به بیمارستانهای دولتی دانشگاهی بابت هزینه داروی رمدسیویر ،  ۲۷ میلیارد تومان بابت اجرای طرح پزشک خانواده شهری و روستایی ،  ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت مشارکت در نسخه‌پیچی الکترونیک و سایر موسسات مربوط و آزمایشگاه‌ها و ۱۳ میلیارد تومان هم به بیمارستانهای دولتی دانشگاهی پرداخت کردیم.

وی تاکید کرد: روند پرداختی‌ها به موسسات درمانی طرف قرارداد بعد از الکترونیکی شدن بهبود یافته که قبلا به دلایل ذاتی و رسیدگی دستی و فیزیکی اسناد همچنین زمان‌بر بودن ارسال و دریافت اسناد، پرداخت سه الی چهار ماه زمان می‌برد که امیدواریم با تکمیل پروژه الکترونیک ، پرداختی‌ها را به روز داشته باشیم.

ظفرمند افزود: برای تست پی سی آر(pcr) کرونا قبلا ۳۰ درصد هزینه توسط بیمه شده پرداخت می شد که الان کل هزینه تعرفه دولتی آن توسط بیمه پرداخت می شود.  تعرفه خدمت در بخش دولتی و خصوصی با هم تفاوت دارد و بیمه‌شده باید مابه‌التفاوت را در بخش خصوصی پرداخت کند. برای برخی از بیماران صعب‌العلاج نیز بسته حمایتی بیمه‌ای درنظر گرفته شده است.

هزینه ۴۷ میلیارد تومانی برای درمان بیماران کرونایی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 18 =