کد خبر : 280751
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

افتتاح “موسسه صلح ابراهیم” در سالگرد انعقاد توافق ابراهیم

افتتاح “موسسه صلح ابراهیم” در سالگرد انعقاد توافق ابراهیم

منابع خبری از افتتاح “موسسه صلح ابراهیم” توسط داماد رئیس جمهوری سابق آمریکا به مناسبت اولین سالگرد انعقاد توافق ابراهیم برای عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به مناسبت یک سالگی عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی مرکز موسوم به “موسسه صلح ابراهیم” را افتتاح کرد.

کوشنر در جریان افتتاح این مرکز اظهار کرد: هدف این موسسه ادامه حرکت توافقنامه‌ها، به ویژه از طریق ابزارهای اقتصادی است و باید تلاش شود “تا کشورهای بیشتری به حلقه صلح وارد شوند.”

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در جریان این مراسم نسبت به توسعه همکاری میان اعراب و رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: نخستین سالروز امضای توافقنامه ابراهیم میان اسرائیل با امارات و بحرین و پس از آن با مراکش را جشن می‌گیریم.

پرایس ادامه داد: “ما با قدرت از این توافقنامه‌ها حمایت می‌کنیم و امیدوار به توسعه آن میان اسرائیل و کشورهای بیشتر هستیم.”

اوبر اکونیس، عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز که نماینده این رژیم در مراسم مذکور بود گفت: “طرف‌های توافقنامه‌های صلح ابراهیم از زمان امضای توافقنامه تا کنون دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌اند، برای اولین بار صلح در مقابل صلح محقق شد؛ ما خاورمیانه واقعی را ایجاد کردیم.”

افتتاح "موسسه صلح ابراهیم" در سالگرد انعقاد توافق ابراهیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =