کد خبر : 280599
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

برکناری وزیر ورزش تونس

برکناری وزیر ورزش تونس

رئیس جمهوری تونس وزیر ورزش و جوانان را برکنار کرد و جنبش النهضه نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری الجزیره، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در ادامه اقدامات فوق العاده خود، سهام العیادی را که توسط هشام المشیشی، نخست وزیر برکنار شده این کشور برای وزارت ورزش و جوانان تعیین شده بود، برکنار کرد.

محمد القومانی، رئیس کمیته اداره بحران سیاسی در جنبش النهضه عدم عمل به قانون اساسی یا تغییر آن را رد و اعلام کرد، حزبش تنها با تغییر برخی از فصول قانون اساسی موافق است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بیش از حد قانون اساسی را نقض کرده است، از سعید خواست موضع خود را درباره نظام سیاسی روشن کند و تداخل آرای وی را درباره نظام سیاسی به باد انتقاد گرفت.

القومانی از رئیس جمهوری خواست، به قانون اساسی پایبند بوده و برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری اقدام کند.

همچنین نورالدین الطبوبی، دبیرکل حزب اتحادیه مشاغل تونس از طرف‌های حاکم بابت ضایع کردن فرصت‌های بازسازی این کشور انتقاد کرد.

وی گفت، هیچ کس نمی‌تواند بر کشور حکومت کرده و هرکاری که خواست انجام دهد. اتحادیه از گزینه های ملی، دموکراتیک و اجتماعی حمایت خواهد کرد و در مقابل کسانی که خارج از این گزینه ها باشند، خواهد ایستاد.

برکناری وزیر ورزش تونس/ درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 9 =