کد خبر : 280600
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
-

۲ داروی تولید سینوفارم برای مبتلایان به نوع خفیف کووید

۲ داروی تولید سینوفارم برای مبتلایان به نوع خفیف کووید

شرکت سینوفارم از تولید دو داروی کووید-۱۹ خبر داد که روی بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری اثربخش است.

به گزارش عصرقائم، این شرکت تولید کننده واکسن کرونا در چین اعلام کرده است که شرکت سینوفارم در حال تولید دو داروست که می تواند تاثیر کروناویروس جدید را در افراد آلوده به ویروس کاهش دهد و روی بیمارانی که دچار نوع خفیف بیماری هستند تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته مدیران شرکت سینوفارم، این دو دارو که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانی و آنتی بادی مونوکلونال ساخته شده اند، به منظور خنثی سازی ویروس و کاهش بار ویروسی در بدن انسان استفاده می شود.

براساس داده های حاصل از استفاده اضطراری پیشین این داروها و الزامات پروتکل های بالینی، این داروها روی بیمارانی با علائم خفیف یا متوسط ​​موثر هستند.

یکی از این دو دارو اوایل این ماه برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی تجارت چین در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد. این شرکت ادعا کرده که این اولین داروی بیماری کووید-۱۹ در جهان است که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانیِ بدست آمده از پلاسمای بیماران بهبود یافته، تولید شده است.

این دارو وارد آزمایشات بالینی می شود و تولید کننده آن با شرکای بین المللی همکاری نزدیک دارد. این داروی جدید حاوی سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده کروناویروس جدید است.

به نقل از گلوبال تایمز، داروی دیگر بر اساس آنتی بادی مونوکلونال قوی علیه سویه دلتا ساخته شده است. آنتی بادی مونوکلونال می تواند اتصال کروناویروس جدید به آنزیم دو مبدل آنژیوتانسین را به طور موثر مسدود کند. این آنزیم به غشای سلولهای واقع در روده، کلیه، کیسه صفرا و قلب متصل است. آنتی بادی می تواند مانع از آن شود که ویروس سلولها را آلوده کند.

۲ داروی تولید سینوفارم برای مبتلایان به نوع خفیف کووید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 8 =