کد خبر : 280591
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

۲ اثر ایرانی به «انیمست» رومانی دعوت شدند

۲ اثر ایرانی به «انیمست» رومانی دعوت شدند

«دیوار چهارم» و «رویا می‌بافد تا آبی دریا» به بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن بخارست «انیمست» راه یافتند.

به گزارش عصرقائم، جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن« انیمست»، جشنواره انیمیشن در کشور رومانی است که از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز به کار کرده و امسال در بخش مسابقه کوتاه خود میزبان دو انیمیشن ایرانی «رویا می‌بافد تا آبی دریا» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده و «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است

این دو انیمیشن با آثاری از کشورهای روسیه، مجارستان، کروواسی، تایوان، قبرس، مکزیک، کلمبیا، اسپانیا، کانادا، استونی، لهستان، ایتالیا، هلند، لاتویا، استرالیا، آلمان، ژاپن، آمریکا، انگلستان، فرانسه، شیلی، سوئیس، بلژیک، سنگاپور، ارمنستان، ایران و عربستان سعودی به رقابت خواهند پرداخت.

جشنواره «انیمیست» رومانی دارای شش بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه، بلند، تمرکز بر کشورهای مختلف، استودیوهای انیمیشن و مدارس فیلم است وبرنده جایزه نخست این رودیداد سینمایی، واجد شرایط شرایط رقابت در شاخه بهترین نیمیشن کوتاه جوایز اسکار خواهد بود.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن بخارست «انیمست» به صورت فیزیکی و آنلاین از تاریخ ۸ تا ۱۷ اکتبر(۱۶ الی ۲۵ مهر ماه) برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان انیمیشن ۸ دقیقه ای «رویا می‌بافد تا آبی دریا» آمده است: این انیمیشن داستان شاعرانه زندگی یک پیرزن، یک زن و یک دختربچه است و کسی که آن ها را به هم متصل می کند یک همسر و یک پدر است که به جنگ رفته و دیگر باز نخواهد گشت.

در خلاصه داستان انیمیشن ده دقیقه ای «دیوار چهارم» هم آمده است: «آرزو، خیال و خواسته‌هایش در یک آشپرخانه کوچک خلاصه شده؛ پسرک لکنتی آنجا مشغول بازی‌ست.

۲ اثر ایرانی به «انیمست» رومانی دعوت شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =