کد خبر : 280621
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال+جدول

جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال+جدول

بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودروهای لوکس و مالیات بر خانه های خالی است.

به گزارش عصرقائم، مجموع درآمدهای وصولی مالیاتی در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی معادل ۹۸ درصد از مبلغ ۱۹۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال به مبلغ  ۳۹۲ هزار و ۶۳۵ میلیون ریال افزایش یافته است. میزان وصولی درآمدهای مالیاتی طی دوره زمانی مذکور ۸۷ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ محقق گردیده و شامل ۸۵  درصد در بخش مالیات‌های مستقیم و ۹۰ درصد در بخش مالیات‌های غیر مستقیم است.

مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۷ درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می دهند.
از مجموع مالیات‌های مستقیم در دوره مذکور ۲۸ درصد سهم مالیات تکلیفی و مابقی معادل ۷۲ درصد مالیات تشخیصی بوده است. همچنین، از مجموع مالیاتهای غیر مستقیم در دوره مذکور ۳ درصد سهم مالیات تکلیفی و معادل ۹۷ درصد مالیات تشخیصی بوده است.
براساس این گزارش، درصد تحقق هریک از درآمدهای مالیاتی در دوره مذکور به شرح نمودار زیر است:

بیشترین درصد تحقق درآمد، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودروهای لوکس و مالیات بر خانه های خالی است. در بخش درآمد مالیات های مستقیم مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی و مالیات مشاغل و در بخش مالیات های غیرمستقیم عوارض خروج از کشور، مالیات بر فروش سیگار، مالیات شماره گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده تحقق بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال+جدول
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 9 =