کد خبر : 280658
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

تهیه سوغات اصفهان با خرید بلیط چارتر

تهیه سوغات اصفهان با خرید بلیط چارتر

اصفهان که از بزرگ ترین شهرهای ایران است و همچنین از شهرهای مهم ایران محسوب می شود همه ساله گردشگران زیادی چه از ایران و چه خارج از ایران دارد که به این شهر زیبا و بزرگ سفر می کنند.این مجموعه تابع مصوبات وزارت بهداشت و ستاد کرونا می باشد، برگزاری تمامی تورها طبق مصوبات ستاد کرونا هست.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام آس چارتر، شما می توانید با خرید بلیط چارتری اصفهان به این شهر زیبا سفر کنید. از آنجایی که این شهر که گردشگران زیادی دارد و معمولا مسافران و گردشگران می خواهند بعد از سفر سوغاتی تهیه کنند اس چارتر قصد دارد که در این مقاله سوغات اصفهان را به شما معرفی کند، پس با ما همراه باشید.

گز اصفهان

گز اصفهان قدمت طولانی و چند صد ساله ای دارد که در قرن های قبل پادشاهان ایران گز را به پادشاه های دیگر تعارف می کردند. گز از مهم ترین سوغات اصفهان به شمار می رود که انواع ان لقمه ای، اردی، سکه ای، برشی، گز با لایه شکلاتی، گز انگشت پیچ است. جالب است بدانید ۹۰ درصد گز ایران یعنی چیزی حدود ۶۵۰ هزار تن در سال، در اصفهان تولید می شود. برای سفر به این شهر با خوراکی های خوشمزه می توانید بلیط ارزان هواپیما را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید.

پولکی اصفهان

بعد از گز، پولکی بسیار معروف است. پولکی جز آبنبات ها و ظاهری نازک و شفاف شبیه پولک است. پولکی هم انواع مختلفی مثل پسته ای، نارگیلی، کاکائویی، لیموعمانی، کنجدی، نعنایی، زنجبیلی، عسلی دارد. از شیره باقی مانده فرایند تهیه نبات در تولید پولکی استفاده می شود.

نبات اصفهان

یکی دیگر از سوغاتی های اصفهان نبات است که آن را برای سوغاتی می خرند اما توجه داشته باشید نبات فقط مختص شهر اصفهان نمی باشد و ممکن است در شهرهای دیگر هم از نبات به عنوان سوغاتی استفاده شود. نبات هم طعم هایی مختلفی چون اویشن، لیمویی، زیره، نعنایی، زعفرانی، دارچینی دارد.

برشتوک اصفهان

یکی دیگر از شیرینی های سنتی که در اصفهان تولید می شود برشتوک است و براساس نوع آردی که در ان تهیه می شود به همراه هل و پودر قند برشتوک گندم و برشتوک نخودچی ، درست می شود.برشتوک به شکل لوزی برش داده و بسته بندی می شود.

شیرینی برنجی

یکی دیگر از شیرینی هایی که زیاد تولید می شود و کرمانشاه هم دارد ، شیرینی برنجی می باشد که بسیار خوشمزه است اس چارتر پیشنهاد می کند که ان را برای سوغات خود تهیه نمایید.

شیرینی کرکی

یکی از شیرینی های معروف اصفهان شیرینی کرکی است، اگر شماهم بلیط هواپیما چارتر اصفهان گرفته اید پیشنهاد می کنیم حتما از این شیرینی برای دوستانتان و خانواده تان تهیه کنید. همچنین این شیرینی طرفداران بسیار زیادی دارد.

جوز قندی

این شیرینی که محلی است و بسیار گران قیمت می باشد برای درست کردن ان از یک میوه ی محلی به نام الگ استفاده می کند که در واقع هلو است و به جای هسته، مغز گردوی آسیاب شده و خاک قند استفاده می کنند و در نهایت آن را خشک می کنند.

سوهان عسلی

یک شیرینی دیگر که برای درست کردن ان از عسل، کره، شکر، خلال بادام و پسته، آب، گلاب و زعفران دم کرده استفاده می کنند بسیار لذیذ و خوشمزه است که در اصفهان تولید می شود.این سوهان های عسلی یا به شکل ورقه ای یا برش خورده قابل تهیه می باشند.

عسل اصفهان

اگر می خواهید عسل مرغوب تهیه نمایید و پرواز چارتری گرفته اید بهتر است عسل های اصل اصفهان را در شهر فریدون اصفهان خریداری کنید.همچنین کیفیت های این عسل جز بهترین و با کیفیت ترین ها است .انواع این اصل ها سل زول، عسل گون زرد و عسل قنقال است.

باقلوا

از سوغاتی های خوشمزه اصفهان می توان به باقلوا اشاره کرد که در شکل های مختلف لوزی، مربعی، مستطیلی به فروش می رسد. یک نکته دیگر در خصوص باقلوا ها باید گفت که باقلوای اصفهان را با دوغ می خورند نه با چایی.

گوشفیل

یکی از سوغاتی های خوشمزه اصفهان ترکیب دوغ و گوشفیل است شاید در نظر اول فکر کنید این ترکیب خوشمزه نباشد اما، ما پیشنهاد می کنیم تا حتما برای یک بار هم که شده دوغ و گوشفیل را بخورید و پس از آن می بینید که مشتری همیشگی آن شده اید.

تهیه سوغات اصفهان با خرید بلیط چارتر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =