کد خبر : 280496
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

ناتوانی سوچی از حضور در دادگاه به دلیل سرگیجه و حال بد

ناتوانی سوچی از حضور در دادگاه به دلیل سرگیجه و حال بد

آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی میانمار که در جریان کودتای ماه فوریه گذشته از قدرت خلع شده و هم اکنون با محاکمه در دادگاه این کشور روبرو است، بنا به گفته یکی از اعضای تیم وکلایش امروز دوشنبه نتوانست در جلسه دادرسی خود در دادگاه به دلیل بد شدن حالش و مبتلا شدن به سرگیجه و تهوع حضور یابد.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از خبرگزاری رویترز، مین مین سوئه، وکیل آنگ سان سوچی اظهار کرد، او که ۷۶ سال سن داشته و بعد از خلع شدن از قدرت در کودتای اول فوریه گذشته به سبب اتهامات مختلف در بازداشت بوده است، مبتلا به کروناویروس نشده اما به دلیل عدم مسافرت با خودرو برای مدت زمان طولانی، دچار مشکل راه زدگی شده است.

این برنده جایزه صلح نوبل حدود نیمی از مدت زمان سه دهه گذشته را در اشکال مختلف به سبب مبارزه علیه دیکتاتوری در بازداشت سپری کرده و وضعیت سلامت او از نزدیک رصد می‌شود.

مین مین سوئه به رویترز گفت: او دچار بیماری جدی نیست و مشکل راه زدگی در سفر با خودرو پیدا کرده است. او نتوانست این حال بد را تحمل کند و به ما گفت که می‌خواهد استراحت کند.

این در حالی است که در مدت اخیر تنها راه ارتباطی سوچی با جهان خارج از طریق وکلایش بوده و این تیم وکلا گفته که دسترسی‌اش به او از سوی مقامات محدود شده و تحت نظر قرار داشته است.

وکلای سوچی همه اتهامات مطرح شده در دادگاه علیه موکلشان از جمله واردات غیر قانونی و تملک غیر قانونی دستگاه‌های بی سیم و نقض پروتکلهای مربوط به مقابله با کروناویروس و همچنین پذیرش رشوه هنگفت و نقض قانون اسرار رسمی را رد کرده‌اند.

خین مائونگ زاو، رهبر تیم حقوقی سوچی گفت، او نتوانست امروز در دادگاه حضور یابد و قاضی به غیبت او رضایت داد.

ناتوانی سوچی از حضور در دادگاه به دلیل سرگیجه و حال بد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =