کد خبر : 280495
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

قله‌های معرفتی را در مکتب امام حسین (ع) بیابیم

قله‌های معرفتی را در مکتب امام حسین (ع) بیابیم

دبیر نخستین سوگواره ملت امام حسین (ع)گفت: قله‌های معرفتی در هر حوزه را باید در مکتب امام حسین (ع) یافت و اهل بیت (ع)، قرآن ناطق هستند. پایه‌های انقلاب اسلامی در مکتب سیدالشهدا (ع) قرار دارد و به هر اندازه در این حوزه تلاش کنیم، وظیفه خود را انجام داده‌ایم

به گزارش عصرقائم،  مسعود کاویانی افزود: رادیو معارف در هفت دوره سوگواره بوی سیب را برگزار کرده بود که امسال برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها، شبکه‌سازی، ایجاد وحدت، پرهیز از موازی کاری و دورکاری و به منظور هم‌افزایی چند سوگواره در قالب یک سوگواره برگزار می‌شود.
مدیر رادیو معارف اضافه کرد: تجلیل از خادمان رسانه‌های حسینی در سوگواره امسال در نظر گرفته شده و سازمان بسیج رسانه در حوزه خبر، گزارش، مصاحبه و مستند فعال است.

کاویانی افزود: تأکید بر شعار هر خانه یک حسینیه با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود از این جهت است که باید خانه‌ها را به حسینیه تبدیل کنیم و معتقدیم عزاداری هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود بلکه در دوره‌هایی شکل آن تغییر می‌کند.
وی با اشاره به محورهای سوگواره ملت امام حسین (ع) گفت: آیین‌ها و نمادهای هیئت‌های خانگی، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا، مقاومت و صبر عاشورایی، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت، کمک مؤمنانه و همدلی حسینی، زیارت به نیابت، مهر اربعین و درس‌های عاشورا برای نسل امروز از محورهای این سوگواره است.

محمدصادق افراسیابی معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نیز با ارائه گزارشی از سوگواره مهر محرم گفت: این سوگواره از سال ۸۷ در استان سمنان آغاز شد و از سال ۹۳ با حمایت مرکز رسانه های دیجیتال به شکل ملی و در دو سال اخیر در سطح بین المللی برگزار شده است.

وی با اشاره به این که ۸۵ میلیون تومان جایزه برای سوگواره ملت امام حسین درنظر گرفته شده، اظهار داشت: قرار است برای ۲۵ محتوای عمومی مبلغ ۲۵ میلیون تومان پرداخت شود و در بخش حرفه ای نیز ۶۰ میلیون تومان پرداخت می شود و علاقه مندان می توانند برای آگاهی از شرایط هر یک از بخش ها به سایت tnoih.ir مراجعه کنند.

افراسیابی از ضرورت توجه به فعالیت های مردمی در بزرگداشت ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا سخن گفت و افزود: توجه به روضه های خانگی، نصب پرچم های سیاه در خانه و کوچه و عزاداری های خانوادگی از سنت هایی است که مردم همواره به آن توجه دارند.

حسن رضایی دبیر اجرایی سوگواره ملت امام حسین (ع) نیز از برنامه های صدا و سیما برای تعظیم شعائر حسینی و اربعین سخن گفت و با اشاره به کارگروه های ایجاد شده در این سوگواره تاکید کرد: کارگروه بخش بین الملل از سوی شبکه جهانی ولایت برنامه هایی را به زبان های انگلیسی، عربی و هوسایی تهیه کرده است.

وی درباره زبان هوسایی گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه در حدود ۲۰ میلیون شیعه زندگی می کنند و شیخ ابراهیم زکزاکی که اخیرا آزاد شده است در این کشور رهبری شیعیان را به عهده دارد. نکته جالب این است که تا کنون ۱۰۰ اثر از این کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

قله‌های معرفتی را در مکتب امام حسین (ع) بیابیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 9 =