کد خبر : 280558
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

درباره آخرین تصمیمات برای سفر به عراق اطلاع رسانی شود

درباره آخرین تصمیمات برای سفر به عراق اطلاع رسانی شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ در نامه ای به وزیر خارجه و رییس سازمان حج و زیارت خواستار اطلاع رسانی دقیق درباره زمان اجرایی شدن توافق صورت گرفته برای لغو روادید بین ایران و عراق و سرانجام تصمیمات جهت بازگشایی مرزهای زمینی جهت شرکت در راهپیمایی اربعین شد.

به گزارش عصرقائم، متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان
وزیر محترم امور خارجه
جناب آقای دکتر رشیدیان
رییس محترم سازمان حج و زیارت

باسلام و احترام،
ضمن تشکر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، همانگونه که مستحضرید در روزهای اخیر عدم اطلاع رسانی های واحد، دقیق و متقن باعث ایجاد سردرگمی های زیادی برای علاقمندان به حضور در مراسم راهپیمایی اربعین شده است.

با توجه به تماس ها و سوالات مکرر جمعی از هموطنان و با عنایت به سفر دیروز نخست وزیر کشور عراق و اعلام خبر توافق جهت لغو روادید بین دو کشور، سوالات و ابهاماتی برای مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین ایجاد شده است. در همین راستا باتوجه به اینکه سفیر محترم کشورمان در عراق اعلام نموده اند، که «درحال حاضر لغو روادید منحصر به سفرهای هوایی می باشد»، هموطنان دارای سوال درخصوص زمان اجرایی این توافق هستند. سوال اصلی این است که آیا این لغو روادید شامل مراسم اربعین خواهد شد و یا برای هفته ها و ماه های آینده برنامه ریزی شده است؟! همچنین درخصوص سرانجام تصمیمات جهت بازگشایی مرزهای زمینی هموطنان دارای سوال اند.
باتوجه به زمان اندک تا اربعین حسینی، مستدعی است دستور فرمایید با قید فوریت هماهنگی و اطلاع رسانی جامع و دقیق صورت گیرد. نحوه اطلاع رسانی موجود، باعث ایجاد سوال و ابهامات متعددی برای هموطنان شده است.

درباره آخرین تصمیمات برای سفر به عراق اطلاع رسانی شود
عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =