کد خبر : 280537
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
-

بازداشت افسران عراقی به اتهام دخالت در انتخابات

بازداشت افسران عراقی به اتهام دخالت در انتخابات

مقامات عراقی تصمیم گرفتند، تعدادی از افسرانی که نامزدهای انتخابات را طی کمپین‌های تبلیغاتی‌شان همراهی می‌کردند، بازداشت کنند تا موسسه امنیتی از رقابت انتخاباتی که قرار است در دهم اکتبر آتی برگزار شود، دور بماند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالامیر الشمری، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق خاطرنشان کرد، مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح دستور بازداشت شماری از افسران را داده است و این دستور پس از همراهی این افسران با نامزدهای انتخابات در کمپین‌های تبلیغاتی‌شان در مناطق مختلف صادر شده است.

الشمری همچنین تصریح کرد، این اقدام در چارچوب تلاش‌ها برای دور نگه داشتن سیستم نظامی از تحرکات سیاسی این کشور اتخاذ شده است.

وی در ادامه افزود، طرح امنیت انتخابات عراق، امنیت ناظران و اهالی رسانه‌ها را تضمین می‌کند و نیروهای تروریستی، دیگر در مناطق آزاد شده از کنترل تروریسم، تهدیدی ایجاد نمی‌کنند.

این مسئول عراقی تاکید کرد، ممانعت از همراهی نامزدهای انتخابات طی کمپین‌های تبلیغاتی‌شان در راستای تلاش برای حفظ بی‌طرفی موسسات امنیتی است که خواستار حمایت و حفاظت از رأی دهندگان و نامزدها است.

وی همچنین اظهار داشت، کمیته امنیتی انتخابات تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و با کمیساریای انتخابات به صورت بی‌وقفه با هدف ایجاد فضایی امن که می‌تواند در موفقیت آمیز بودن انتخابات سهیم باشد، هماهنگ است.

در همین راستا، جاسم البیاتی، عضو پارلمان ائتلاف دولت قانون نسبت به وجود برخی طرف‌های سیاسی که به دنبال تحمیل تصمیم خود به برخی نامزدها برای کناره‌گیری آنها از انتخابات هستند، هشدار داد.

وی همچنین گفت، برخی طرف‌ها (که نام آنها را ذکر نکرد) اقدام به ایجاد ترس و ارعاب در میان نامزدهای انتخابات می‌کنند.

وی بر لزوم حمایت و حفاظت از انتخابات تأکید کرد تا رای دهندگان و نامزدها بتوانند از حقوق دموکراتیک خود برخوردار باشند.

پیشتر برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در جریان گفت‌وگویی تلویزیونی بر لزوم شفافیت انتخابات تاکید کرد و گفت، این انتخابات فرصتی برای عراقی‌ها است.

بازداشت افسران عراقی به اتهام دخالت در انتخابات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 9 =