کد خبر : 280529
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

دولت برای افزایش حقوق‌ها باید سیاستی متوازن و عادلانه را دنبال کند

دولت برای افزایش حقوق‌ها باید سیاستی متوازن و عادلانه را دنبال کند

یک کارشناس اقتصادی اظهار کرد: در شرایط امروز که شاهد وضعیت مناسب معیشتی در جامعه نیستیم، شکل‌گیری مطالبات برای افزایش حقوق‌ها طبیعی است.

به گزارش عصرقائم، مرتضی شهرآیینی اظهار کرد: برای نحوه مواجهه صحیح با این مطالبه، باید گفت که با توجه به اینکه هر خانواده یک منبع درآمدی و هزینه‌ای دارد، در دولت هم سبد درآمدی و هزینه‌ای وجود دارد که مهم‌ترین بخش سبد هزینه‌ای در دولت، پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان دولت است.

شهرآیینی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه اکنون‌ با کسری بودجه قابل توجهی مواجه هستیم، تصریح کرد: پس این مطالبات در خصوص افزایش حقوق‌ها، نباید باعث چاپ پول یا ایجاد تورم شود.

این کارشناس حوزه اقتصاد ادامه داد: دولت در بحث افزایش حقوق‌ها باید یک سیاست متوازن و عادلانه را دنبال کند، نه اینکه رقمی بالا به حقوق یک قشر خاص اضافه کرده و به افزایش دستمزد دهک‌های پایین بی‌توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه دور چرخه دستمزد تورم در ونزوئلا به تورم بالا ختم شد، این موضوع را یک تجربه اشتباه دانست و تاکید کرد: چنانچه بتوانیم متناسب با افزایش حجم پول در جامعه تولید را افزایش بدهیم کمبود نقدینگی جبران می‌شود، نکته دوم این است که دولت باید با منابع سالم افزایش حقوق‌ها را جبران کند، همچون دریافت مالیات از برخی از مشاغل به‌خصوص مشاغل سودزا!

شهرآیینی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای چندین خانه هستند و آن را به امید گران شدن نگه داشتند باید مالیات پرداخت کنند و این در همه دنیا رایج است، نمایندگان مجلس به‌جای کسب رضایت کوتاه مدت مردم باید به فکر حل مشکلات باشند و اقدامی مهم در خصوص دریافت مالیات را رقم بزنند.

دولت برای افزایش حقوق‌ها باید سیاستی متوازن و عادلانه را دنبال کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 4 =