کد خبر : 280546
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

اهمیت بسته بندی در فروش محصولات

اهمیت بسته بندی در فروش محصولات

بسته بندی محصولات دقیقا همان چیزی است که مخاطب در نگاه اول می‌خواهد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام کیان مهر، چیز دور از ذهنی نیست، بسته بندی محصولات می‌تواند بر فروش تاثیر چشمگیری داشته باشد. چرا که زمانی که شما وارد فروشگاه و یا مغازه‌ای می‌شوید، اولین چیزی که شما را ترغیب به دیدن هر کالایی می‌کند بسته بندی آن است. پس اگر می‌خواهید فروش خود را چندین برابر کنید، بسته بندی محصولات خود را به درستی و با توجه به اصول استاندارد آن انجام دهید. بسته بندی محصولات علاوه بر اینکه وظیفه نگهداری و محافظت از محصول را بر عهده دارد، می‌تواند نوعی بازاریابی برای آن محصول نیز باشد. پس با انتخاب درست و دقیق می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

شاید شما هم همچون خیلی از افراد دیگر با خود بگویید که کیفیت محصول مهمتر از بسته بندی آن است. باید بگوییم این تصور اشتباه است. به عنوان مثال زمانی که محصول شما دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی باشد، اما از بسته بندی درست، زیبا و شکیلی برخوردار نباشد، مخاطبان شما حتی سمت آن محصول هم نخواهند رفت. حتی زمانی که بسته بندی زیبا و مقاومی هم داشته باشید، اما محصول شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، شاید مخاطب از روی بسته بندی آن را انتخاب کند اما برای بار دوم دیگر به سراغ آن نخواهد آمد. بنابراین کیفیت محصول و بسته بندی آن دو موضوع بهم وابسته هستند و شاید بتوان گفت بسته بندی محصول کمی مهمتر هم باشد.
بهتر است بدانید که بسته بندی محصولات نقش بسیار تاثیرگذاری در فروش و بازاریابی دارد. با انتخاب یک بسته‌بندی خوب و درست می‌توانید برند خود را در ذهن مخاطبانتان حک کنید. همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر اینکه می‌تواند باعث زیبایی محصول شود، با بسته‌بندی درست و اصولی حمل و نقل و نگهداری آن نیز راحت‌تر خواهد بود. شرکت چاپ و بسته‌بندی کیان مهر در زمینه طراحی و تولید محصولات چاپی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را شروع کرده است و توانسته به یکی از بهترین شرکت‌های چاپ و بسته بندی محصولات در ایران تبدیل شود. هدف اصلی شرکت کیان مهر جلب رضایت مشتریانش است و به همین دلیل با آخرین متدهای روز و با استفاده از دستگاه‌های چاپ جدید و پیشرفته چاپ و بسته بندی محصولات را انجام می‌دهد.

هدف از تولید جعبه و بسته بندی

جالب است بدانید که بیشترین اهمیت بسته‌بندی محصولات همان برندسازی و ساخت یک هویت برای آن است. بسته‌بندی که به درستی و با توجه به اصول استانداردهای لازم انتخاب شود، باعث ایجاد برندسازی خواهد شد. لازم است بدانید گاهی اوقات برندسازی با ظاهر بسته بندی و گاهی اوقات هم با رنگ و طراحی بسته بندی شکل می‌گیرد. به طور کلی هدف از بسته بندی محصولات محافظت از آن‌ها در برابر وارد شدن هر آسیبی به محصول  و حمل و نقل آسان‌تر است. اما بسته بندی سه کار اصلی را انجام می‌دهد:

۱-نگهداری از محصول

همه‌ی ما می‌دانیم که در دنیای امروز فاصله‌ای که بین مصرف کننده و تولیدکننده وجود دارد، بسیار زیاد است. به عنوان مثال تصور کنید که تولیدکننده موز در قاره آفریقا باشد، تاجر و یا فروشنده آن در دبی و مصرف کننده آن در ایران باشد. به منظور اینکه کالا صحیح و سالم بدست مصرف کننده برسد، لازم است بسته‌بندی درست و اصولی داشته باشد. شرکت کیان مهر یکی از آن مجموعه‌هایست که با استفاده از دستگاه‌های چاپ جدید و به روز و رعایت اصول استاندارد بسته بندی‌های زیبا و با دوامی را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

۲-ایجاد ارزش افزوده برای محصول

بسته‌بندی خوب و با کیفیت به محصول ارزش می‌دهد. همین ابتدا لازم است بدانید که اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست. به عنوان مثال کشورهایی همچون اسپانیا، ترکیه، دبی و …. سالیان سال است که خرما، میگو، عسل و … را از ایران به صورت فله خریداری می‌کنند و به صورت بسته بندی‌ به بازار جهانی با قیمتی بیشتر از ارزش واقعی عرضه می‌کنند. بنابراین با یک بسته بندی خوب و خاص می‌توانید ارزش محصول خود را چندین برابر کنید.

۳-تبلیغ رایگان 

لازم است بدانید که در دنیای امروز بسته‌بندی مطابق با اصول و استانداردهای تبلیغات یک نوع اطلاع رسانی و فروش به حساب می‌آید. کارشناسان این حوزه معتقد هستند که اگر بسته‌بندی محصول شما دارای مشخصات کالا، وزن، نحوه نگهداری و مصرف و اطلاعات مفیدی این چنینی داشته باشد، به نوعی معرفی محصول صورت گرفته است. همچنین عکسی که روی بسته بندی محصول قرار است چاپ شود نیز باید هیجان انگیز و گویای محصول داخل بسته‌بندی باشد. از همه مهمتر چاپ آن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا ببیننده را به خود جذب کند.
بنابراین بسته بندی محصولات یکی از مهمترین مواردی است که در زمان برنامه ریزی برای فروش آن باید، به صورت دقیق و جزئی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر بسته‌بندی کیفیت چاپ نیز بسیار مهمتر است. کیان مهر با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه چاپ و بسته بندی انواع محصولات دارویی، لامپ، مهتابی و …. توانسته است نظر مخاطبانش را بدست آورد چرا که هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات با کیفیت با به روز ترین دستگاه‌های چاپ و بسته‌بندی است. با خیالی آسوده و با اطمینان خاطر بسته‌بندی محصولات خود را به شرکت چاپ و بسته بندی کیان مهر بسپارید تا علاوه بر اینکه بسته‎بندی زیبا و خاصی داشته باشید بتوانید فروش محصولات خود را چندین برابر کنید.

واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر

اهمیت بسته بندی در فروش محصولات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =