کد خبر : 280463
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

آصفری: عملیاتی شدن برجام باید از اولویت‌های سیاست خارجی دولت باشد

آصفری: عملیاتی شدن برجام باید از اولویت‌های سیاست خارجی دولت باشد

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اجرای تعهدات برجامی از سوی طرف های مقابل و توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها از جمله اولویت هایی است که در حوزه سیاست خارجی باید دنبال شود.

به گزارش عصرقائم، محمدحسن آصفری در گفت وگو ، درباره اولویت هایی که باید در حوزه سیاست خارجی در دولت سیزدهم دنبال شود، بیان کرد: امروز مهم ترین مسئله در حوزه سیاست خارجی بحث اجرایی شدن و عملیاتی شدن برجام است، نباید از کنار حقوق ملت ایران به سادگی گذشت، طرف های مقابل باید ملزم به اجرای تعهدات برجامی خود شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های سیاست خارجی بالا بردن سطح روابط کشور با همسایگان است. میزهای اقتصادی باید در کشورهای همسایه فعال شود و باید با ارتقای سطح روابط اقتصادی به بازارهای بکر وارد شویم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از دیگر اولویت های سیاست خارجی ایجاد یک توافق سیاسی و امنیتی به منظور مبارزه با جریان های تروریستی و تکفیری در منطقه است که بزرگ ترین تهدید برای کشورهای منطقه هستند. در بحث افغانستان نیز این حق مردم است که دولت خود را انتخاب کنند و هر دولتی که زمام امور را در دست بگیرد باید متشکل از تمام قومیت های افغانستان باشد.

آصفری در پایان تاکید کرد: مسئله افغانستان با اسلحه و سرنیزه حل نمی شود بلکه امروز افغانستان نیازمند دموکراسی و جمهوریت است. کشورهای دیگر نیز حق دخالت در امور افغانستان را ندارند و این مردم افغانستان هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

آصفری: عملیاتی شدن برجام باید از اولویت‌های سیاست خارجی دولت باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =