کد خبر : 280338
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

حسین زهی: بی‌تدبیری برای بحران کم‌آبی شهرها را خالی از سکنه می کند

حسین زهی: بی‌تدبیری برای بحران کم‌آبی شهرها را خالی از سکنه می کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بیش از ۳۰۰ شهر در کشور با تنش آبی مواجه بوده که ادامه مدیریت غیر کارشناسی در این حوزه می تواند شرایط را بدتر کند.

به گزارش عصرقائم، اسماعیل حسین زهی در گفت وگو ، با اشاره به اقدامات لازم جهت کنترل بحران کم آبی در کشور، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ بحث آب رسانی به روستاها و مناطقی که دچار تنش آبی هستند را پیش بینی کرده است. امروز بیش از ۳۰۰ شهر در سطح کشور با مشکل تنش آبی مواجه هستند. اگر دولت تدبیر جدی در این حوزه نکند حتی شهرهایی که دارای جمعیت بالایی هستند به دنبال تنش آبی خالی از سکنه خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز مهم ترین مشکل در این حوزه بحث مدیریت منابع آب است. مدیریت صحیحی در خصوص آب های مرزی صورت نگرفته و ما یک قانون یکنواخت برای کل کشور پیچیده ایم و امروز کشورهای همسایه از آب های مرزی استفاده کرده و ما نیز کاری نمی کنیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این امکان وجود دارد تا بخش قابل توجهی از روستاها از طریق آب های مرزی آبرسانی شوند اما نیازمند مدیریت صحیحی است‌. دولت و وزارت نیرو باید مدیریت صحیحی در حوزه آب اعمال کنند. در بعضی از مناطق سدهایی ساخته شده که متاسفانه آب ها در پشت آن ها تبخیر می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات ما به بحث مدیریت منابع آب باز می گردد. در بعضی از مناطق حوزه انتخابیه بنده عمق سفره های آب زیرزمینی به حدود ۶ متر رسیده است چراکه بدون مطالعات و کار کارشناسی بر روی رودخانه ای که بارندگی در آنجا پایین است سد ساخته شده است‌. حدود چندین سال است که ما با خشکسالی روبه رو هستیم و بیشتر قنات ها و سفره های آب زیرزمینی در حال خشک شدن بوده و برخی از روستاها خالی از سکنه شدند.

وی افزود: نیاز ما اعمال یک مدیریت صحیح در این حوزه می باشد. متاسفانه وزارت نیرو در سال های گذشته نه تنها تدبیر کارشناسی در این حوزه نداشته بلکه برخی از اقدامات غیرکارشناسی به بدتر شدن شرایط نیز منجر شده که نتیجه آن مهاجرت مردم از روستاها به شهرها شده است.

حسین زهی: بی‌تدبیری برای بحران کم‌آبی شهرها را خالی از سکنه می کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 10 =