کد خبر : 280403
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
-

انتقال زکریا الزبیدی، یکی از اسرای فلسطینی به بیمارستان

انتقال زکریا الزبیدی، یکی از اسرای فلسطینی به بیمارستان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انتقال زکریا الزبیدی، اسیر فلسطینی به بیمارستان «رمبام» در «حیفا» به منظور درمان و معالجه پس از زخمی شدنش توسط نیروهای رژیم اشغالگر طی بازداشتش در نزدیکی شهرک «الشبلی» واقع در منطقه «مرج ابن عامر» خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، پیش‌بینی می‌شود که زکریا الزبیدی برای درمان و معالجه به بیمارستان منتقل شده است با علم بر اینکه دادگاه در شهر «الناصره» بازداشت الزبیدی، محمد قاسم عارضه، محمود عبدالله عارضه و یعقوب محمد قادری را به مدت ۹ روز تا ۱۹ سپتامبر جاری تمدید کرده است و این امر پس از بازداشت مجدد آنها توسط نیروهای رژیم اشغالگر بعد از فرارشان از زندان فوق امنیتی «جلبوع» در روز دوشنبه گذشته صورت گرفته است.

از سوی دیگر، در کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده از دادگاه در شهر الناصره واقع در شمال اراضی اشغالی، صحنه‌هایی از زکریا الزبیدی را طی محاکمه‌اش نشان می‌دهد و تعدادی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با هدف ممانعت از فیلمبرداری از وی اطراف او جمع شده‌اند.

این دادگاه تصمیمی مبنی بر تمدید بازداشت چهار اسیر فلسطینی گرفت که پس از فرارشان از زندان جلبوع مجددا بازداشت شدند.

پلیس رژیم اشغالگر چهار تن از شش اسرای فلسطینی فراری از جمله زکریا الزبیدی، یعقوب قادری و محمود و محمد العارضه را مجدداً بازداشت کردند.

این دادگاه به بهانه تکمیل روند تحقیق و بازجویی در مورد اتهامات فرار، کمک به فرار، توطئه‌چینی برای انجام جنایت یا عملیات تروریستی، عضویت در سازمان معاند و ارائه خدمات به یک نهاد معاند، بازداشت آنها را هشت روز تمدید کرد.

در همین راستا، آویگدور فلدمن، وکیل زکریا الزبیدی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سلامتی جسمانی این اسیر فلسطینی، خاطرنشان کرد، قاضی با زندانیان ملاقات خواهد کرد، از آنها سؤال خواهد کرد و بررسی می‌کند که آیا هنگام فرار یا در حین بازداشت آسیب دیده‌اند یا خیر.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که دادگاه باید نظارت دقیقی بر ادامه روند بازداشت آنها داشته باشد و ما از دادگاه می‌خواهیم که بر این تحقیقات نظارت کند، زیرا ما به بازپرس‌ها زیاد اعتماد نداریم. تا این لحظه، دستوری مبنی بر عدم ملاقات وکلا و اسرا وجود دارد و ما امیدواریم که این دستور در روزهای آینده لغو شود تا بتوانیم با آنها ملاقات کرده و صحبت کنیم.

وکیل زکریا الزبیدی همچنین تصریح کرد: ما به دادگاه توضیح خواهیم داد که توصیه ما به اسرا در این مرحله استفاده از حق سکوت است و ما از دادگاه می‌خواهیم این توصیه را به آنها منتقل کند و زمانی که منع ملاقات برداشته شد می‌توانیم بفهمیم که چه اتفاقی افتاده است.

سحرگاه دوشنبه گذشته، ۶ زندانی – که همگی ساکن جنین در شمال کرانه باختری بودند – موفق شدند از طریق یک تونل از زندان امنیتی «جلبوع» فرار کنند.

یکی از زندانیان فراری، زکریا الزبیدی، عضو جنبش ‌فتح است و بقیه پنج تن از آنها متعلق به جنبش جهاد اسلامی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 18 =