کد خبر : 280326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
-

دست‌اندازی به اموال تامین اجتماعی ممنوع!

دست‌اندازی به اموال تامین اجتماعی ممنوع!

در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تامین اجتماعی تاکید شد که افراد مفسد نباید بر منابع مردم مسلط شوند.

به گزارش عصرقائم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه باید هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی از نظر قانونی این انتصاب را تصویب کنند، فعلا میرهاشم موسوی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب و به جای مصطفی سالاری مشغول به کار می‌شود و در اولین جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی مصوبه هیئت امنا و طی مراحل قانونی انجام می‌شود.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: در سازمان تامین اجتماعی سلسله مراتب باید رعایت شود، متأسفانه در ۱۵ سال گذشته شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی، شستا که زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است مستقیم با وزیر کار می‌کردند، باید از این پس این سلسله مراتب رعایت شود و شستا با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کار کند و اگر وزیر هم کاری با شستا داشت، از طریق مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید اقدام شود.

عبدالملکی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۵۰ درصد مردم کشور در ارتباط است، گفت: اموال این سازمان متعلق به مردم و حق‌الناس است که صاحبان آن کارگران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی هستند و ما باید با تحول و افزایش بهره‌وری نسبت به امانت‌داری اموال مردم اقدام کنیم.
وی همچنین ۵ ویژگی انقلابی بودن، کارآمدی، پاکدستی‌، فسادستیزی و مردمی بودن را از ویژگی‌های مدیران دانست و گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد همه مدیران بر اساس این ۵ شاخص انتخاب شوند.
عبدالملکی در پایان، سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی را فردی دانست که ۱۲ سال سابقه مدیریت در وزارت رفاه سابق و همچنین صندوق بیمه عشایر و روستائیان داشته است.

برخی از افراد چشم به اموال مردم داشتند
در ادامه این مراسم سرپرست سازمان تامین اجتماعی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه باید دست افراد فاسد در منابع مردم قطع شود، گفت: از طریق تحول دیجیتال سعی در شفاف‌سازی و مبارزه با فساد در تامین اجتماعی داریم.
به گزارش فارس، میرهاشم موسوی افزود: متأسفانه برخی از افراد چشم به اموال مردم داشتند که باید زمینه فساد برچیده شود و حتی آدم‌های نزدیک به فساد هم نباید در تامین اجتماعی حضور داشته باشند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: حرکت تحولی جز با رویکرد انقلابی محقق نمی‌شود و یکی از مواردی که در گذشته از مقصود سازمان فاصله گرفته است، رویکرد قرض گرفتن از منابع مردم و یا فاصله انداختن در پرداخت دیون حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران بوده است که باید حق مردم را ادا کنیم و بعد از ۴۰ سال با ایجاد تحول دیگر نباید شاهد مشکلات در تامین اجتماعی باشیم.

موسوی اضافه کرد: اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به مردم و حق‌الناس است و ما امانت‌دار آنها هستیم و باید دست مفسدان از این اموال قطع شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی همچنین در زمینه اعتماد اظهار داشت: باید کارایی و کارآمدی به حدی برسد که مدیریت صندوق تامین اجتماعی رضایت عمومی را جلب کند زیرا تامین اجتماعی با ۵۰ درصد مردم در جامعه ما سروکار دارد.

دست‌اندازی به اموال تامین اجتماعی ممنوع!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =