کد خبر : 280298
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟

آب گرم یکی از ملزومات اولیه هر خانه‌ای برای زندگی است.

به گزارش عصرقائم،  بنابر اعلام بوتان شاپ، آب گرم لازمه حمام، آشپزی و بسیاری از فعالیت‌های روزمره است که تنها زمانی که آن را نداشته باشیم، ارزشش را درک می‌کنیم. حال، با توجه به اهمیت آب گرم وسایل گرمایشی بسیار متنوعی طراحی شده‌اند و روز به روز پیشرفت می‌کنند. یکی از این لوازم آبگرمکن است که خود انواع مختلفی دارد؛ در ادامه این مطلب به معرفی انواع آبگرم‌کن و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.
برای درک اینکه چه آبگرمکنی بهتر است، ابتدا باید با نحوه کار آن آشنا شویم.

نحوه کار آبگرمکن

آبی که به صورت لوله‌کشی به خانه‌ها می‌آید، به طور طبیعی، سرد است. اگر زمستان باشد که چه بسا آب درون لوله‌ها یخ بزند و مشکلات را دو چندان کند. اما آبگرمکن‌ها یک منبع انرژی گازی یا برقی دارند که با استفاده از آن دمای آب سرد را افزایش می‌دهند.
همانطور که گفته شد آبگرمکن‌ها انواع مختلفی دارند، اگر صنعتی و کارخانه‌ای نباشند به دو نوع مخزنی و دیواری برای خانه‌ها و منازل طراحی می‌شوند.
آبگرمکن‌های مخزن‌دار یا منبعی، یک محفظه برای نگهداری آب گرم دارند و با لایه عایق خود، دمای آب را حفظ می‌کنند. این آبگرمکن‌ها در مدل‌های برقی و گازی در بازار موجود هستند.

عملکرد آبگرمکن‌های دیواری و بدون مخزن چگونه است؟

آبگرمکن‌های بدون مخزن معمولاً با نام آبگرمکن دیواری شناخته می‌شوند؛ این آبگرمکن‌ها آب را در تمامی نقاط خانه گرم می‌کنند و هیچ مخزنی برای نگهداری آن ندارند. در عوض هر زمان که به آب گرم نیاز باشد، شروع به بالا بردن دمای آب می‌کنند. یعنی در مرحله اول هم‌زمان با چرخاندن اهرم شیرآلات، آب به سرعت درون لوله‌ها جریان پیدا می‌کند، سپس دمای آن توسط شعله‌های زیر لوله‌ها بالا می‌رود و به تدریج گرم می‌شود.
با این تفاسیر مشخص می‌شود که آبگرمکن‌های دیواری در مقایسه با آبگرمکن‌های مخزنی، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. اما این تکنولوژی جدید مزایای دیگری غیز از کاهش مصرف انرژی دارد.

مصرف انرژی کمتر، طول عمر بیشتر

صرفه جویی در مصرف انرژی اولین و مهمترین مزیت آبگرمکن‌های دیواری بدون مخزن است. در واقع می‌توان گفت این نوع آبگرمکن، حداقل و حداکثر ۵۰ درصد کمتر از آبگرمکن‌های دیگر انرژی مصرف می‌کند؛ چرا که در همان لحظه آب را گرم می‌کند.
ضمن اینکه آبگرمکن‌های قدیمی مخزن‌دار در طول مدت حداکثر ۱۰ سال نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند. اما انواع آبگرمکن دیواری دوام بالایی دارد و تا سال‌های سال می‌تواند گرمابخش مطمئن خانه باشد.

تامین آب گرم برای پرجمعیت‌ها

آبگرمکن دیواری می‌تواند مقدار نامحدود آب را گرم کند. آبگرمکن‌های قدیمی تنها تا یک حد مشخص و محدودی توانایی تولید آب گرم را دارند اما این نوع جدید آبگرمکن می‌تواند به اندازه نیاز همه آب گرم کند و پاسخگوی جمعیت های بالا باشد. جدای از آن، فضای کمی اشغال می‌کند. چرا که روی دیوار نصب می‌شود و مثل آبگرمکن‌های مخزنی فضای زیادی از محیط را اشغال نمی‌کنند.

بدون مخزن، بدون نشتی

از آنجا که آبگرمکن دیواری مخزن ندارد، بدیهی است که نشتی هم نخواهد داشت. زیرا آب از دیواره بدنه آبگرمکن نشت می‌کند. علاوه بر این، در آبگرمکن‌های مخزنی املاح آب ته نشین شده و باعث گرفتگی لوله‌ها و خوردگی بدنه می‌شود که این مسئله نیز امکان نشت آب را بیشتر می‌کند. همچنین به بهداشت آب نیز ضربه می‌زند.
با تمام مواردی که گفته شد، احتمالا به این فکر افتاده‌اید که آبگرمکن‌های قدیمی، فرسوده و مخزن‌دار خود را با یک آبگرمکن دیواری کم مصرف جایگزین کنید. اما باز هم پروسه انتخاب در میان انواع برندها، چالش برانگیز است.
همچنین، در این روزهای کرونایی، پیداکردن فروشگاهی که محصولاتش را به صورت اینترنتی ارئه دهد، مشکل است. اما بوتان فکر تمام این موارد را کرده است!

خرید آبگرمکن دیواری از فروشگاه محصولات بوتان

در روزهای قرنطینگی، با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، نباید نگران خرید آبگرمکن بوتان بود. سال ۱۳۷۴ فروشگاه محصولات بوتان، در شرق تهران تاسیس شد و در مدت کوتاهی توانست افتخار یکی از پرفروش‌ترین نمایندگی‌های محصولات بوتان را کسب کند. با گذشت سال‌ها و افزایش علاقه مردم به خرید اینترنتی و البته برای خدمات‌رسانی به تمامی نقاط ایران، در سال ۱۳۸۸ فروشگاه اینترنتی محصولات بوتان نیز تاسیس شد.
حال، مشتریان می‌توانند از طریق وبسایت این فروشگاه، آبگرمکن یا سایر محصولات موردنظر خود را سفارش دهند و آن را درب منزل تحویل بگیرند؛ چه در تهران و چه در شهرستان!
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه محصولات بوتان مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن ۷۷۹۸۵۰۰۰-۰۲۱ با این فروشگاه تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند.

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =