کد خبر : 280281
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

تاکید سازمان ملل بر برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر

تاکید سازمان ملل بر برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر

فرستاده سازمان ملل به لیبی در سخنانی برگزاری انتخابات در این کشور را مطلوب خواند و خواستار کمک جامعه بین‌الملل در این باره شد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه القدس العربی، یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت با اشاره به انتخابات آتی این کشور اظهار کرد: برگزاری انتخابات در وضعیت کنونی لیبی برای همه مطلوب است و بهتر از برگزار نشدن آن است و جامعه بین‌الملل نیز باید به برگزاری آن کمک بکند.

وی گفت که اخیرا با تمامی طرف‌های فعال و سیاسی و برخی گروه‌های جامعه مدنی لیبی دیدار و گفت‌وگو کرده و آنها را به همکاری برای دستیابی به توافق در راستای برگزاری انتخابات و مدیریت اوضاع لیبی پس از انتخابات تشویق کرده است.

کوبیس از همه کشورهای عضو سازمان ملل و سازمان‌های منطقه‌ای خواست تا تیم‌های نظارتی را برای هماهنگی با مقامات و نهادهای لیبی، به ویژه کمیسیون عالی انتخابات و وزارت امور خارجه به لیبی اعزام کنند.

کوبیس همچنین از اقدامات انجام شده توسط کمیسیون عالی انتخابات لیبی در زمینه آماده سازی برای برگزاری انتخابات سراسری در ماه دسامبر استقبال کرد و گفت: باید به لیبی و ملت آن به وضوح اطمینان داد که انتخابات در ۲۴ دسامبر برگزار می‌شود، چراکه ابهام موجود زمینه مساعدی را برای مانع‌تراشان در مسیر برگزاری انتخابات ایجاد می‌کند تا از این وضعیت برای مقابله با گذار سیاسی استفاده کنند.

فرستاده سازمان ملل درباره وضعیت امنیتی و نظامی لیبی نیز تصریح کرد: وضعیت امنیتی لیبی باید توسط دولت وحدت ملی و شورای ریاستی با هماهنگی خلیفه حفتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شرایط مناسبی برای برگزاری انتخابات در یک محیط امن ایجاد شود.

کوبیس بر ضرورت همکاری مشترک مقامات و نهادهای لیبی از جمله با کمیسیون نظامی مشترک (۵+۵) برای حل همه این مسائل و آغاز مجموعه‌ای از برنامه ها با هدف اصلاح بخش امنیتی لیبی تاکید کرد.

وی تداوم حضور مزدوران و نظامیان خارجی در لیبی را محکوم کرد و این نیروها را تهدیدی برای لیبی و جامعه بین‌الملل به ویژه کشورهای منطقه و همسایه‌های لیبی دانست.

کوبیس درباره جنایات صورت گرفته در ترهونه نیز گفت که بیش از ۱۰۰ گور جمعی پس از خروج گروه مسلح موسوم به “الکانیات” از شهر در سال ۲۰۲۰ کشف شد. همچنین صدها تن مفقود شده‌اند و خانواده‌های آنها باید اطلاعات کافی درباره عزیزانشان دریافت کنند.

کوبیس بر لزوم محاکمه عاملان جنایت تاکید کرد و افزود: محاکمه عاملان این جنایت‌ها سنگ بنای اصلی روند آشتی ملی است.

تاکید سازمان ملل بر برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 13 =