کد خبر : 280263
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

اشتباهات آمریکا در جهانِ پس از ۱۱ سپتامبر از زبان ژنرال پترائوس

اشتباهات آمریکا در جهانِ پس از ۱۱ سپتامبر از زبان ژنرال پترائوس

ژنرال پترائوس، یکی از ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا که نیروهای آمریکایی را در افغانستان و عراق رهبری کرد و پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان مدیر سازمان سیا خدمت کرد، تاکید کرد، درست است که در ۲۰ سال گذشته حمله دیگری مشابه حملات ترورسیتی ۱۱ سپتامبر رخ نداده اما آمریکا به عنوان یکی از سازندگان جهان پس از این حملات مرتکب اشتباهاتی شده است.

به گزارش عصرقائم، دیوید پترائوس، ژنرال‌ بازنشسته ارتش آمریکا که نیروهای آمریکایی را در افغانستان و عراق رهبری کرد و پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان مدیر سازمان سیا خدمت کرد، به نشریه پولیتیکو در پاسخ به این سوال که اشتباه آمریکا در این مورد چه بوده است، گفت: اشتباه ما روش‌های بازجویی پیشرفته بود. این مساله شدیدا شهرت ما را خدشه‌دار کرد و به روابطمان با کشورهای جهان که در آنها مراکز بازداشت سری داشتیم، لطمه زد.

پترائوس گفت: استفاده از روش‌های بازجویی پیشرفته در نقاط دیگر به ماجرای زندان ابوغریب بغداد ختم شد و این رسوایی در زندان ابوغریب تصاویری را از آنچه آمریکا در انجا انجام می داد، به جهانیان نشان داد.

در سال ۲۰۰۴ میلادی، مجموعه‌ای از تصاویر شکنجه زندانبانان آمریکایی زندان ابوغریب بغداد، بر روی اینترنت قرار گرفت و به سرعت پخش شد. انتشار این تصاویر به شدت به وجهه سیاسی و حقوق بشری آمریکا در جهان لطمه وارد کرد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین گفت: آمریکا در تلاش‌های خود در غرب پاکستان در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی به شدت به استفاده از پهپادها تکیه داشت و در برخی موارد این پهپادها بیشتر از آنکه دشمنان را نابود کنند به به وجود آمدن دشمنان بیشتر دامن زدند.

وی همچنین اظهار داشت: حمله آمریکا به عراق موفقیت آمریکا در افغانستان را از بین برد. خیلی زود روی عراق تمرکز شد و به همین خاطر با وجود آنکه طالبان و القاعده در این کشور در هم شکسته شدند اما هرگز نتوانستیم اوضاع در افغانستان را پیش ببریم. آنها به پاکستان فرار کردند و به تدریج در آنجا مجددا تشکیل گروه دادند. این کار سال‌ها طول کشید و در جریان آن ما کاملا فرصت برای آغاز ایجاد نیروهای امنیتی محلی به شیوه‌ای جدی را از دست دادیم.

اشتباهات آمریکا در جهانِ پس از ۱۱ سپتامبر از زبان ژنرال پترائوس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =